AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.798

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 38 av 114
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Har kört drygt 1500 mil med min, längst i sverige?

Bilen går kanon och samma synpunkter på baklucka + nyckel som Rennwagen och newman.

Kan även tillägga att jag idag skulle valt med backkameran, bakåtsikten är usel och därmed mkt svårt att backa med släp (Jag är då iofs. ganska kort i rocken). Om man öppnar förardörren för att kika bakåt vid backning tokbromsar bilen med varning i control display att bilen skall "säkras" före avfärd = stänga dörren, suck!

Superkul att köra , men har svårt att jämföra rättvist mot min tidigare E61 då detta var en 520d manuell. Nu F10 525d och automat.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Jag kan hålla med om att runtomsikten inte är perfekt, inte heller till höger när man kör ut i vissa korsningar (nackstöd pass stol och dörrstolpar).
En annan irriterande funktion som jag upptäckt är att om man bromsar riktigt hårt till nästan stillastående så går varningsblinkersen på automatiskt. Säkert en bra funktion vid köer på autobahn, men mest irriterande vid aktiv körning på vanlig väg.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Rennwagen: Funktionen med varningsblinker vid inbromsning vet jag finns på andra bilar men är urkopplad i Sverige. Låter konstigt att F10 har detta om den är svensksåld. Antingen en felaktig mjukvaruinställning eller så har några EU-regler ändrats så att man numera får blinka så här i hela EU.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Svensksåld och orginal, vet ej mer. Men man får ta i rätt hårt (bromsa från 120 till 0 på låsningsgränsen för ABSen) för att få fram det = fler kanske har det utan att ha märkt det.
Enorma backspeglar och självblinkande bilar - EU är väl fantastiskt!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Med känsla:

Varför skall jag provKÖRA en F10?
För att jag refererar till tidigare E60-ägare eller vad menar du?
Jag ser knappt skillnad på F10 och F01 men det är kanske inte meningen.....
Och jag är mycket nöjd med min E60. Troligtvis för att det är en facelift för den tidigare tyckte jag var "så där."

Byta upp sig? Till vad då?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Såg F11 för första gången idag, en 520d och en 535i :) Skapligt fina, dock utan M-paket och utan shadowline (= fulare än när de är svarta enl. mig :)) samt med krom-rails. Formmässigt ursnygga och gör verkligen "F10:an oerhört snygg" eller nya femman rättare sagt. Skumt att se den cirka 2-3 veckor innan Sverige-premiär!

Janih: När du har automaten och vill backa med förardörren öppen så skall det gå om du håller in unlock-knappen på växelspaken i R samtidigt som du sakta backar bakåt :)

ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Stilren: tack för tipset, skall testa detta under dagen,

Har två anmärkningar till på min F10,
- Passagerarstolen vibrerar/skakar lite, irriterande vid längre färd. Skall ta in bilen för check av detta, känns lite som om att stolen "glappar" då det går att rucka ryggdelen lite fram/tillbaka. Hur är det för andra f10 ägare?

- En av högtalarna (höger dörrsida) sprakar och har antagligen gått trasig. Vi får tro att garantin täcker detta.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Skaffar man en av de första bilarna av en ny modell får man nog räkna med lite barnsjukdomar och ett par besök för justering/uppdatering. Men så är det om man vill ligga på topp.
Har för mig att det är funktionen för blinkande bromsljus som avaktiveras på svensksålda bilar, automatiska varningsblinkers är antagligen valfritt för tillverkaren.
RE
96
RE
BMW iX1-23

Stilren:

Var såg du F11:orna? Jag väntar på min 535:a med M-paket, så det ska bli spännande att se den i verkligheten.
St
1.200
Stilren

RE: Hos en bilhandlare :) vet ej vart dom tog vägen efter att dom kördes bort. Förmodligen på någon rekond och för att gömmas undan till i mitten av september?

Det var spännande att se dom faktiskt, trots smutsiga och utan M-paket. Den ena var mkt fin i imperialblå och den andra färgen var någon ljusare grågrön eller blågrå, minns inte men inte någon märkvärdig. Jag hade nog personligen specat en av bilarna med M-paket då både det och F11:an har premiär samtidigt?
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
I den här tråden finns lite F11:or som har siktats i Norge.

Länk

Var förresten inne hos Saab-handlaren i går och provsatt en 9-5:a för andra eller tredje gången. Jag kan inte med bästa vilja säga att den bilen är riktigt snygg. F10, som många har skrivit, gör sig betydligt bättre i verkligeheten än på bild och "vill ha"-faktorn infinner sig direkt.
Ne
19
Neoplasm
Planerar inköp F10 eller F7.
Jag tycker att nya 5-serien är ett kliv framåt och det är första gången jag överväger BMW överhuvudtaget (Lexus i 2 generationer). Jag tycker det är riktigt meninglöst att man skriver hur bra man tycker om gångna modeller och att man inte kan "byta upp sig" med valet av F10-11. Skrott har ju sitt emotionella anknytning i alla fall:-D
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Gorban:

Håller helt med dig när det gäller nya SAAB 9-5, har sett två olika exemplar på nära håll i sommar. Det är något med propotionerna som inte stämmer, jag tycker nästan den är ful.

Trevliga bilder på F11:an, bådar gott, ska bli kul att se hur de ser ut med M-paket.

Är det någon som vet om det blir fler färger nu med denna lanseringen ?

/Janne
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
BMW i Mölndal har förhandsvisning av F11 den 6/9 så nu måste det snart finnas lite bilar på svensk mark.
RE
96
RE
BMW iX1-23

Har idag varit och tittat och känt lite på F11:an. Måste säga att precis som med F10:an gör sig bilen bättre i verkligheten. Bakpartiet är mycket snyggt. Bagageutrymmet är något bättre disponerat, dock svårt att se att det ska vara 60 liter större. Tror inte att någon som beställt en F11:a kommer att bli besviken. Bilen är mycket snygg och får genast min E61 att kännas gammal.

Stilren:

Den troliga anledningen till att du inte kommer att se några F11:or vid premiären med M-paketet är att de bilar som nu finns i Sverige är tillverkade innan M-paketet gick i produktion. Min bil som tillverkas under nästa vecka kommer att bli en av den första F11:a med M-paket som levereras till Sverige.
St
1.200
Stilren

RE: Jo det är nog så, men hade själv som försäljningschef velat ha in åtminstone en sedan/touring med M-paket i samband med F11:a premiären. Borde ju snarare öka än minska intresset för att välja till M-paket för dom som ännu inte beställt sina bilar, alt. dom som fortfarande kan ändra i ordern.

No biggie för mig, ser redan framför mig en F11:a, vit eller carbonsvart med M-paket och stora fälgar och skulle välja en sådan vilken dag som helst :) Oerhört fin bil, snyggaste BMW touringen någonsin. Fastän E61 är riktigt snygg den med!
> snygg kärra Janih, Är den sophistogrå eller safirsvart? Lite svårt att se nyansen.
har en känsla av att en f11 diesel kan bli vanlig bland taxibilar , vad tror ni??
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
bmw_jerry: Nej vanlig lär den inte bli. Men kommer att förekomma. Vet två taxiåkare som beställt varsin ny 520dT iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.