AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.706

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 32 av 114
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Med känsla: Vilka fälgar är det du satt på?? Nyfiken :)
Nu har jag lagt upp lite bilder på min profil. Fälgen heter 312 Silver. En äkta BMW originalfälg. Lägger upp lite flera bilder när jag maskat reg.nr. Har hunnit köra en 12 mil idag och kan bara säga att bilen motsvarar mina förväntningar. Det är dock mycket 7-serie känsla, mera än den 5-serie känsla som finns i E60. Den känns stoooor. Går enormt tyst, även med 20". Otroligt bra balanserad och isolerad. Komforttttttstolar, enormt sköna. Härligt med soltak, även om det känns som att det blåser mera i håret än på min 335-a med panorama. Det känns som man vill sänka stolen mera för att komma bort lite från draget. Bra acceleration, man känner inte att den är så enormt mycket långsammare än 335-an. Delar åsikterna här innan om att man skulle kanske ha tagit med aut. stängning av bakluckan för den är lite seg att stänga direkt, man måste ta i lacken för att stänga den, vilket känns fel när det finns handtag i insidan av luckan att stänga med. En annan småsak som kan reta är att det känns lite billigt hur man löst skärmen när man inte har navi. Det känns lite som man maskat yttersidorna så vart det kvar en liten rektangel i mitten. Varför kunde man inte ha gjort med helskärm även om man inte har navi. Visst är det väl så på sista E60? Annars är jag supernöjd. Har inte haft tanken ännu på att titta på förbrukningen. idag har jag bara köööööört. Är glad att jag la stålar på komfortstolarna, solluckan och fälgarna. Allt lyfter bilen enormt tycker jag. Sen är jag jättenöjd med färgen. Sophistogrey är verkligen en snygg färg. Skimrar otroligt i solen och även i skymning. Kan rekommendera den. Tycker att F10 är snyggast i en mörk färg men det är ju alltid en smaksak :-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
andersheterjag: Jag har med sett den vita taxiF10an, den gör sig bra i vitt. Tror det är en 525d?
Mvh
Asken
Fler bilder:

Länk
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Supersnyggt !
Fälgarna passar perfekt, bygger ut fint i hjulhusen.

Vilka däck blev det ?

/Janne
Asken - Jag tyckte att det stod 520d, men jag har ganska sunkiga ögon, så du kan rätt. :-) Hur som, F10 är en vacker vagn och jag håller absolut med dig om att vit inte är fel färg alls.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Med känsla: Tackar för de fina bilderna, sinnessjukt snygg bil! Fälgarna är klockrena med!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Med känsla>>
Grattis till en fin bil! Ser kanontrevlig ut! :)

Angående naviskärm så känner jag igen hur de har gjort från E60. Köper man inte navi så får man en lite mindre skärm med sämre upplösning. Navi business brukar vara snäppet större skärm och navi prof ytterligare lite större skärm. Vet inte hur upplösningen skiljer sig mellan navi business och prof, men jag gissar något sämre på business.

Mvh
Wiberg
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Med känsla: Fälgarna ser klockrena ut. Jag har tittat på samma modell fast med nån gråton. (min bil är också sophistogrå). Jag beställde min med 18'' men inser nu när jag fått bilen att det ser för "klent" ut. På min E60 såg 18-tummarna mycket större ut och fyllde ut fint.

Har du sportchassi? Det blir i så fall inte för stötigt med 20 tum eller?? Jag kör ju i alla fall ca 5000 mil om året.
Med känsla: riktigt fin måste jag säga.. f10 känns så sportig och mäktig på samma gång
Buspelle
Kanonsnygg och verkligen superläckra fälgar! Att fälgarna gör bilen blir nästan övertydligt.
Med känsla: Mycket fin bil! Fälgarna är helt klart de snyggaste originalfälgarna som går att köpa till F10. Samma fälg fast i ferric grey skulle jag eventuellt välja till en ljusare lackfärg.
Det snackades från designansvariga i samband med lanseringen om att F10 skulle göra sig bra även med mindre fälgar till skillnad från E60. Men det håller jag inte med om. Oavsett vilket så är jag immun mot små fulfälgar eftersom jag rullar på 16 tum :-)

Angående iDrive-skärmen så är det inte någon bra lösning. Designavdelningen har säkert fått ge vika för marknadsavdelningen eftersom lösningen gör att köpare kanske även väger in det mer harmoniska utseendet som Navi Pro bidrar med och eventuellt väljer fler köpare det dyra tillvalet.
Inget konstig med att skärmen är mindre utan Navi Pro som tillval, men BMW kunde ändå integrerat skärmen bättre så att skärmen som egentligen är ganska stor inte ser så liten ut. På E60 störs intrycket av interiören absolut inte av den mindre skärmen i bilar utan navigation eller med Navi Business.
Tack för alla superlativerna. Jo jag är helt klart jättenöjd både med färgvalet och fälgvalet. Fälgen finns mycket riktigt också i gråton och heter då Ferric Grey. Jag valde dock silver som jag tycker passar bättre till en mörk bil men skulle nog också kunna tänka mig Ferric Grey på en vit eller ljus bil för att bryta lite mera. Jag tycker inte alls att den är "stötig" med 20". Har idag åkt en femton mil mellan bl. a Uppsala-Sthlm i sportläget. Kanske dock är lite immun eftersom jag har kört 19" på min 335-a innan och innan den en M3 Sedan -08 med 19" (den var dock betydligt stötigare än F10-an). Självklart blir det lite stummare och något mera däckljud, men absolut inget som stör. Någon frågade om förbrukningen och den verkar ligga runt 0,64 hittills på lite blandat motorväg, landsväg och stadskörning. Skärmen kunde man som sagt löst lite läckrare tycker jag men kanske ligger lite i vad Alexander säger. Skulle dock inte förvåna mig om man ändrar detta vid ett facelift iaf. Jag har som sagt M-sportchassit på bilen. Den ligger som ett strykjärn på vägen och på vanlig väg märker man inget alls av 20". Endast vid lappade gatuskarvar känner man lite. Den är mycket rapp i styrningen tycker jag. På kurvig asfaltsväg kommer den bra upp till bevis. Väldigt rapp i chassit och körkänslan "trots" diesel. Knattret hör man endast när man står utanför o hör tomgången. Inuti känner man mera ljudet av en sexa. Jag "snålade" faktiskt för en gångs skull lite på däckvalet. Fick löfte av min däckhandlare att byta bort däcken om jag inte var nöjd. Har endast tagit "Kumho 97YKU31" 275x30x20 samt 245x35x20. Skratta inte men är faktiskt supernöjd även med däcken. De är inte sjukt dyra, jag kör inte så långt så jag struntar i om det inte går lika länge som Michelin m.fl. Jag är mera beroende av bra komfort och minsta möjliga vägljud och bra balans. Allt detta fyller dessa däcken utomordentligt bra ( iaf efter 25 mil:-)) Det lite lustiga är också att 20" inte ser speciellt stort ut på denna bilen. Hjulhusen är ju rätt enorma, framförallt i bak. Hade en gång 20" på en MB S55 AMG. Till och med på den såg hjulen stora ut, men inte på F10-an. Men 20" är max vad som är godkänt enligt BMW och mer än så blir bara skitdyrt. Finns ju annars en hel del GT som går på samma fälgar och 21". Jäkligt snyggt också. Har sett två såna i Uppsala i vår. Såg förresten den första F10-an i trafik idag. Utanför på min gata i samma färg, Sophistogrey. Supersnygg färg i solljuset, den skimrar verkligen.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Tack för svar, får nog beställa dessa 20 tummare då det verkligen ser fantastiskt ut på din bil. Håller med om att väghållningen är fenomenal med sportchassit. Har aldrig haft diesel innan och var väl en smula skeptisk men den är ju underbar. Morrar fint vid gaspådrag. Inget volvo-diesel-knatter här inte! Mötte också min första F10 igår, givetvis var den också sophistogrå. Blir det en dussinbil nu? Som vita Volvo 740 på 80-talet :D
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Riktigt snygg bil Med känsla!
Jag kanske busar till det och tar och beställer en Safirsvart F11.
Gillar dock Sofistogrå och Vit men kanske spelar safe och tar en svart eller silver metalic.
Hoppas att att en 520d räcker till, stort steg pengamässigt till en 530d för mig!

"Always a driving machine"
Länk
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Med känsla - Gratulerar till en mkt snygg bil. Fälgarna och shadowline är riktigt läckert!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Medkänsla, riktig snygg.

Var i Stockholm i hälgen, och såg också den vita F10-taxin. Såg den endast från sidan, så såg inte modelbeteckningen.
Den omtalade vita taxin lär ändå inte vara en 520d eftersom modellen börjar tillverkas denna månad har jag för mig. Ser inte så många BMW taxi i Skåne, antagligen satsar BMW inte på den marknaden genom särskilda erbjudande som Mercedes gör. Dessutom är det bättre utrymmen i Mercedes modeller jämfört med motsvarande BMW.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
F10 får full pott i Euro Ncap:

Länk
Var och provade en 530D idag. Tycker den kändes lite mer åt 7-serie hållet än åt 3-serien, den kändes nästan lite för stor tycker jag, saknar lite av den sportighet som finns i E39. Bra kvalitet i knappar och reglage överlag. Riktigt lyckad design speciellt insidan men också utsidan. Efter provkörnningen när jag åkte iväg i min E39 var känslan att den fortfarande känns väldigt modern och det kommer nog dröja länge innan jag byter upp mig till den nya femman.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.