AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.745

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 3 av 114
Länk
Länk
Länk en bild på hur kommande touring kan komma att se ut
Den är ju väldigt lik E90 facelift bakifrån. Jag tycker nog att en ny 5-serie borde ha lite mer egen design och inte efterlikna en faceliftad 3-serie.
Men den är riktigt snygg och ett jättelyft jämfört med E60. Gillar inredningen skarpt.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker hela nya serien ser ut som en utsträckt 3-serie.
Fronten är ju dock lite annorlunda. Tycker man borde gjort den lite mer egen,men för det är den inte ful. Ser faktiskt rätt så bra ut,ska bli spännande när M5/M-paketet visas.
Att den liknar 3-serie i många delar känns ju som man sparat in en massa kostnad på själva jobbet att ta fram en ny modell?
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Den liknar inte bara 3:an utan om ni tittar på nya 7:an så tyckar jag den liknar mer den fram ifrån.

Fronten liknar 7an, baken liknar 3an. Tycker bilen är riktigt snygg och inredningen är ett rejält lyft ifrån e60.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Min E90 har inte motortemp-mätare. Hur som helst, nya 5'an är läcker. Mycket snyggare är groteska E60'n. :)
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
523i verkar inte ha samma motor som Z4 2,3i. Båda har 204 hk men 5-serien har tydligen 3liters-motorn och 20Nm mer, medan Z4 har 2,5 liter. Ser fram emot svenska prisuppgifter
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Tror inte denna blivit postad innan.....
En virtuell presentation av F10'an med olika lack, fälg och inrednings varianter:

Länk

Enjoy!

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Tinne: Trevlig presentation, bilen är så vansinnigt snygg!

Svartmetallic och titan- resp. platinasilver är mina favoritlacker. Inredningen är så sjukt vacker, och gör sig kanske bäst i ljusa färger?

Är så grymt sugen på att betställa denna bil så fort det bara går, men borde eg. vänta på touringmodellen, känns som evigheter till denna dock.....
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, och det skall bli intressant att se vad M-avdelningen kan göra med det kommande M-sportpaketet. :)

----
BMW CS #6212
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Är det bara jag som stör mig på att motorhuven inte föjer njurarna så som den gör på E60? Jag tycker det ser väldigt mycket "volvo" ut. När jag pratade med en BMW försäljare om det höll han med (gällde nya sju serien) men förklarade det med att det var billigare och stabilare att bygga så här. Trist i så fall.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Nej, jag retar mig inte alls, ser ingen likhet med volvo.

Gillar den långa huven och det "coupé sluttande" taket, tycker bilen ser ut som en större 3-serie coupé, vilken jag också tycker är mkt vacker. Inredning copy/paste från 7-serien/5 GT, vilket bara gör helheten ännu bättre...
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Svesve:

Jag stör mig också på det. Även under fronten ser det ut som det fattas någon i mina ögon. För övrigt tycker jag att f10 blir mer och mer alldaglig ju mer jag tittar på den...:/
Tycker nya femman är riktigt trevlig och väcker ett tydligt köpsug!

Är nu lite lat och söker inte utan frågar här: När kan den beställas och när förväntas leverans kunna ske?? När är priserna klara??
stockbroke
27 januari enligt AMS.
la
30
lawrence
530iA M-sport -02 Titansilver
För mig är just den utskjutande "V50-fronten" det snyggaste på bilen. Nästan som en blinkning åt den klassiska hajfronten från förr. Ser kaxigt ut. Men jag tycker också det ser ut som något saknas nedtill. Sedan ser bilen grymt fin ut bakifrån och inredningen är läcker.

Personligen är jag glad att man brutit med E60-spåret, F10 har mycket renare och slankare former. Samtidigt blir jag lite fundersam när jag ser på teckningen (nr 77 i Teknikens Världs bildsekvens) - tänk en femserie som drog åt de linjerna, vilken oerhört läcker bil det hade blivit!

Konstaterar också att denna tråd är förvånansvärt kort. Jag minns de stormiga diskussionerna när E60 lanserades. Den modellen berörde verkligen även om jag personligen sällar mig till dem som aldrig lyckades ta till mig den. Varför engagerar inte F10 mer?

Sportpaketet blir kanske det som verkligen lyfter F10 så småningom. Det brukar ju vara så för många av oss.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Nu har ju F10 disskuteras rätt mycket i en annan tråd också. Men en annan orsak, är ju att n inte alls tagit ut svängarna lika mycket på f10, jämfört med e60. Den sätter nog inte känslorna i sväng, som e60 gjorde på godt och ont.
Personligen tycker jag att F10 är en riktig vacker bil.Dock så kommer den nog inte att kännas lika fräsch när den ersätts om ca. 7 år, som e60 ändå gör idag. Designmessigt, så hade ju e60 klarat sig ett bra tag till. E39 kändes ju lite åldersstigen ,när den ersattes 2003.Misstänker att möjligtvis f10 blir nåt liknande.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Svesve//

Det är inte Volvo över motorhuven, kolla på E31:ans motorhuve. Och E31'an kom 1990. BMW-handlaren du pratade med hade nog ingen koll.
Märkligt att 535:an inte får 326 hk utan bara 306. använder BMW bara den till sportigare modeller? Hoppas dom hinner komma till insikt tills nya 3-serien kommer.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Håller med lite grann om huven men jag tycker inte att det är volvo över den. Däremot tycker jag att huvens linje, om man ser bilen från sidan, inte följer resten av bilens linjer. Den ser lite hoptryckt ut vid vindrutan.
Ett drag jag märkt på de nyare BMW-modellerna. Synd på en i övrigt väldigt läcker bil.

Sen känns det som att modellerna får mer och mer överhäng fram mot vad de har haft tidigare.

Det blir nog en kalasbil det där. Gillar designen i övrigt, likaså treserien med "samma" design. Vecket efter sidan är ett riktigt lyft, liksom huvens utformning från alla håll utom från sidan.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.