|
Sida 25 av 114
|
|
|---|---|
|
Var på VIP-träff i går kväll och fick där tillfälle att köra dels en F10 530d och en 5 GT 530d. GT var STOR och hade extremt dålig bakåtsikt, men klart rymligare i kupén. F10 kändes väldigt tight och var underbar att köra. Åttaväxlade automaten var trevlig. Så det blir att vänta på Touringen och M-paketet som kommer till årsskiftet enligt min sagesman. Sen vill jag ju gärna ha en 540d........som förmodligen också kommer till våren 2011. Plus att det också blir lite mer färger att välja på som standard samt att Individualfärger lanseras också. Väldigt bra vägegenskaper som standard. /Janne |
|
|
Var hos BMW Göteborg en sväng idag. Blev några bilder till. Länk Fanns en 523:a med 20 tums hjul. Riktigt snyggt: Länk |
|
| provkörde en 535:a idag ... fy satan vilken bil!!! har alltid vart lite kritisk till automat men den 8-stegadelådan var utmärkt och vilket motorljud den hade :D köregenskaperna och allt var så himla bra att man genast blev kär i denna bil.. den nya headupdisplayen var riktigt bra och överlag så är inredningen väldigt lyckad.. funderade lite på om 535 var så snabb med den motorn hur snabb är då en 135 :P utseendemässigt en fullträff... förstår inte riktigt vad konkurenterna har att sätta emot då bmw:n känns bättre och modernare på et bästa... vill gratulera er som beställt en f10 och i synnerhet 535;an | |
| Var hos BMW idag på premiären, testkörde en 523 och fyfan vilken trist bil. Visst, man åker fint men manuell låda och slöare än min E39 525 så där vet jag inte hur man tänkt. Manuell låda vill man väl ha om man vill kunna "köra" lite och det anser jag inte att man gjorde i instegsmodellen. Åkte med far i 530D och där kan vi snacka power, satan vilken rolig bil. Ska iväg och testa den själv imorgon tänkte jag. De hade även en 535 men den stod bara inne för visning, synd! :) | |
|
Jag jobbade idag, så var bara inne en snabbis innan dom stängde. Så hann inte med någon provkörning tyvärr. Får bli nån annan dag. 523:an med 20-tummarna kostade lite drygt 500.000. Länk För ungefär samma pengar kunde man istället köpa denna: Länk |
|
|
Jag blev väldigt imponerad av 523iA. Bekväm, tyst och rymlig. Den kändes väldigt väl ihopskruvad. Stötdämparna och fjädrarna kändes väl anpassade till bilen. God komfort men bilen kändes ändå spänstig. Bilen jag körde hade inte en massa extra utrustning. Silverfärgad med svart skinn, standardstolarna, automat plus lite till. Jag skulle klara mig bra med en sådan, utan tvekan. Det är sällan jag känt sådant sug efter en ny bil som nu med F10/11. Det blir nog att ta sig en allvarlig funderare på en Touring när de kommer efter sommaren. När E39 kom blev det kärlek från första ögonblicket. E60/61 har inte känts lika lockande (inredningen) så då har det blivit E90/91 istället men nya "Femman" lockar verkligen. Om vi slopar resan i sommar, säljer slalomskidorna, hyr ut halva huset, pantsätter svärmor, slänger brevlådan (inga räkningar) så kanske, kanske... Konstigt nog tyckte jag att det såg rätt bra ut med bara 17"-fälgar på. Ungarna gillade utrymmet i baksätet också. Till och med frugan verkar godkänna ett byte till en F11. "BMW six appeal" |
|
Buspelle |
bood: Allt mindre än 19" ser konstigt ut på F10/F11. Du får sälja X3an och sluta dricka vin på fredagar :) |
| Håller med bood. Tyckte också att 17-tummarna räcker till. Sen blir det givetvis än snyggare med större. | |
|
Ett riktigt scoop av Aftonbladet. Publiserar spionbilder på nya Touringen 3 dagar efter att dom officiella bilderna släppts. Länk |
|
|
Buspelle: Jag var rädd för att det skulle vara precis som du säger att allt mindre än 19" ser för litet ut. Därför blev jag överraskad att 17-tummarna såg helt ok ut i verkligheten. V-eker 328 (18") för 9000 kr känns ändå som en prisvärd och snygg kompromiss. X3an säljer jag "aldrig"! Särskilt efter den här vintern har min respekt och beundran för modellen växt. Dessutom behöver jag den typen av bil i jobbet. Skulle det räcka att strunta i några flaskor vin om året för att få pengarna att räcka till en F11 så är ingen gladare än jag! :D Är det någon som sett bilder på ett M-paket? "BMW six appeal" |
|
|
Var och provkörde en 530d idag och gillar bilen. Men jag tycker instrumenteringen är något av det billigaste jag sett i en bil, någonsin! Plastig och blank, ser nästan platt ut. På det ett glas som är nästan rakt upp och ger reflexer. Vad säger ni andra som provkört om instrumenteringen? |
|
| Så F10 live för första gången igår hos FB Malmö. Exteriören är inte lyckad tycker jag, jag stör mig speciellt på fronten som ser väldigt påklistrad ut och ger ett klumpigt intryck. Skall bli spännande att se om M-paketet, som kommer till september, kan ändra på detta. Interiören däremot känns väldigt snygg och med bra kvalitetskänsla. | |
| jag´såg inget negativt med instrumenteringen utan snarare tvärtom.. gillade battery recharger grejjen och head up displayen var verkligen lyckad | |
|
Var och kikade på Lindholms Bil i helgen. Grymt fläskig bil ny 5-serien, måste jag säga! Rikitgt vräkig, men ser ändå lite nättare ut än E60/61. Någon som vet när touringen lanseras? |
|
|
Första intrycket från en som hämtat ut en F10: Länk |
|
|
Touringen ska komma i september enligt "min" handlare. "BMW six appeal" |
|
|
Någon som vet om originalfälgarna till 5-GT passar nya F10? Har hittat många 20"/21" modeller som är betydligt mer åtråvärda än de i F10:ans utbud. Dessutom mycket "billigare" än det 20" alternativ som presenterades ovan för F10:an, var det ~47 tkr om jag minns rätt? Fälgarna jag hittat är 21x8,5 fram med ET25 och 21x10 bak med ET41, och det gäller alla 20"/21" fälgar. För 19" hamnade alla bakfälgar på ET39 istället vilket låter logiskt. Och 18" så var alla fälgar runtom ET30. Min säljare på BMW sa tidigare att någon av GT-fälgarna passade på F10:an och att senaste 7:ans fälgar passade på 5-GT. Kan det betyda att F10:an delar samma fälgsortiment? För dessa fälgar är otroligt läckra, önskar att man kunde bifoga bilder här! |
|
|
Frågan är om F10:an klarar 21". För på Länk hittar den F10:an med fälgarna i 20". Och dom fälgarna har precis samma ET som 21" men dom är uppenbarligen 1" större. Så frågan är om dom vet, eller inte vet, om F10:an klarar 21" som 5-GT och 7:an. Härligt att "veta" att alla tre, åtminstone 5:an och GT delar offsetmåtten! Då blir det BMW fälgen 312 i 20" eller 21" direkt :) :) :) |
|
|
BmwClubsport. var hittar du billigare priser för GT-fälgar jämfört F10? Sökte lite på BMW orginaltillbehör och priserna var rätt snarlika t.ex. F07 20" Dubbeleker 238: 5835:- F10 20" V-Eker 281: 5950:- |
|
|
Dynamic Driving Control ingår om man t.ex. väljer sportautomaten. Det står på hemsidan att i sportläget så drar lådan längre på växlarna och chassit stramas upp. Kan någon tala om för mig hur chassit kan stramas upp om man inte har Adaptive Drive eller Dynamic Damping Control? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.