|
Sida 24 av 114
|
|
|---|---|
|
Färgen tror jag är den nya Imperialblå briljanteffekt. BMW:s blåa färger är alltid ordentligt ljussatta i katalogerna. En mulen dag i Sverige och med lite vägdamm på bilen så blir den rätt mörk och intetsägande. Min E61 är djuphavsblå och den färgen är väldigt snygg och mycket ljusare i katalogen än i verkligheten. Jag har aldrig varit helt nöjd med färgen och inför min F11 funderar jag på en spacegrå bil istället. |
|
|
Tycker F11:an ser något slätstruken ut, som en förvuxen 3-serie. Och är den inte lite väl lik A6 ifrån vissa vinklar? Tycker nog att man kunde ha vågat lite mer som man gjorde på e60/e61. Men visst är den snygg. |
|
|
Jo, det är en svår fråga det där med pengaförlust och bilaffärer. Men ser på det så här ungefär: Vill sälja min 335 touring nu då jag känner att det är rätt tillfälle i marknaden och då behöver jag en ny bil. I det här fallet en F10. Får jag det jag begär för min 335 så är förlusten jag gör på F10:an OK då jag med lite flyt valt rätt bil + spec och efterfrågan överträffar tillgängligheten. Blir en sofistogrå (osäker på stavning) 530D med svart läder Dakota och Shadowline. M-sport, komfortstolar, sportlådan med paddlar, komfortpaketet, USB, Bluetooth, taklucka, dragkrok, Hifi-Pro DSP, Ambient light(!), sportratt, individual antracite, individual mörka rutor och lite mer. Har ej listan här tyvärr! Mesta förutom navi och alla dess kombintioner och Dynamisk dämparkontroll då man inte kunde kombinera detta med M-sportchassi och dess sänkning. Leverans v.24 eller tidigare trodde han :) |
|
|
Trevliga bilar/specar för er båda, Bimmerfrei och BMWClubsport. De flesta på forumet som beställt F10/F11, har generellt lagt på ganska mkt extra lull-lull på sina specar. |
|
|
Lite F11-info finns numera på bmw.com Länk |
|
|
England först ut med prisuppg. som vanligt. Innebär touringtillägg ~24tkr F11 523i SE £33,460 535i SE £39,315 520d SE £30,390 530d SE £39,325 Jmf F10 523i SE £31,235 535i SE £37,090 520d SE £28,165 530d SE £37,100 |
|
|
Ser inte den där röda ambient lighten lite ut som något från Vallåkra? Länk Annars gillar jag kombin. Snygg. |
|
|
Nej inte Vallåkra, blå Neon under = Vallåkra. ;) Ljus är så himla snyggt, skapar stämning och en känsla av både exklusivitet och ombonat, gjort på rätt sätt, vilket BMW kan. Touringen är snygg! Påminner den inte om e39 Touring, fast modernare? En F11 med dragkrok vore något... :) |
|
|
Massor av info/bilder mm. från BMW´s pressrelease Länk |
|
| Länk sedan vs touring ... vilken tycker ni är snyggast?? | |
|
För mig blir det F11! Trodde förr att jag aldrig skulle välja touring men jag gillade aldrig E60 riktigt till 100%, valde därför E61 och har inte ångrat mitt val. E61 verkar i dag även vara mera lättsåld än E60? Nu har jag bara sett F10 i verkligheten, inte F11, men att döma av fotona så väljer jag F11 utan att tveka. Milano beige trevlig, mogen och exklusiv. Jag har ledsnat på svart och mörka färger. Tycker personligen att svart känns lite gammalt (förlåt mig...), tvättrepor och stenskott syns alltför väl, och inte minst har jag ledsnat på att alltid ha skitig bil även om jag skulle tvätta varje dag. Särskilt Touring, E61 och F11, tycker jag är snyggare/ser lättare ut i en ljusare färg. Alpinvit är snyggt men kanske tycker jag att det passar bättre på en sedan/sportigare bil, helst en kupé. (Min gamla E34 är luxorbeige och jag tycker fortfarande att den är skitsnygg!) Mitt första och absolut viktigaste val i tillbehörslistan blir komfortstolar. Sedan jag kryssat den rutan så kan jag börja fundera på andra mindre viktiga detaljer. Har komfortstolar i dag och det är det bästa på hela bilen. Hur som helst så är det ingen panik för min del eftersom jag medvetet väljer bort första årsmodellen. |
|
|
En applåd för Touringen, den är verkligen snygg. Kolla på bilderna så ser ni att "vecket" på bilens sida är tillbaks. E60/61 saknade det, men nu är det tillbaks. Dörrhandtagen också, lyfthandtagen är tillbaks. Det, och baklysenas form (det andra normalt ser av en touring med dragkrok ;) är tillbaks. Se här: Länk Lägger märke till att ingen av reklambilderna på F11 har rails. Kommer den inte med rails? |
|
|
Fyra snygga touring!!! Och alla femmor! |
|
| Lasse-SL500: F11 har rails på alla bilder men de är av "audi"-typ dvs aluminiumfärg och integrerade så att de inte sticker upp. | |
| Snyggaste Touringen nånsin. Men tycker sedanen är strået vassare. | |
|
hmm fick lite ångest nu när jag såg aluminiumlistor interiört på bilderna från Auto Power testen. Är det någon som beställt till dessa lister till sin bil som tillval? Själv gjorde jag inget tillval på interiörlisterna. Original känns dock lite repkänsliga och det ger en annan bättre lyster med aluminiumlisterna i kombinationen med svarta skinn och antracittak. Synpunkter? Önskar en fortsatt trevlig dag....ah väntar till v 24, känns låååångt.... |
|
| Jag har provsuttit en vit F10 med svart skinn och aluminiumlisterna. Jag tyckte inte att de var klockrena. Som standard är den undre delen av listen i ett slags alumetall oberoende av vilken list man väljer. Denna del hade inte samma färg som aluminiumlisten så det såg lite konstigt ut. Kändes inte premium. | |
|
Var på förhandsvisningen ikväll och det som slog mig mest var hur trångt/tight det kändes på passagerarsidan. Kraftiga personer måste ju se det som ett problem. mittkonsolen är ju hög och instrumentpanelen är ju välvd runt föraren o passageraren. Jag väljer att se det som att steget från 3-serien upp till 5-serien inte blir så stort! Mittplatsen bak var ju ingen höjdare lite synd att den i princip är obrukbar på en såpass stor bil. Annars så är den ju verkligen BMW:s snyggaste bil för tillfället. 5 st F10:or hade dom uppställda. Faceliftade coupén o cabben såg mycket bättre ut i verkligheten än på bild. |
|
|
Var oxå på förhandsvisning igår kväll. Snygg bil men är inte överens med ett par delar av designen. Tycker motorhuven ser klumpig ut när man ser bilen snett framifrån. Det vita "ögonlocket" i strålkastarna ser lite billigt ut, typ IKEA lampskärm. Men det är väl kanske saker som växer med tiden och kanske t.o.m. ser bra ut när man vant sig. Däremot tycker jag det är ganska dåligt att de inre strålkastarna bara är prydnad, det finns alltså inget helljus i dem, möjligtvis ljustuta! Gör om och gör rätt BMW! |
|
| såg den idag och tycker att den är riktigt snygg.. gillade e60:in men detta är snäppet vassare och ser mycket lyxigare ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.