|
Sida 22 av 114
|
|
|---|---|
|
Precis marin849. Jag har besällt en 525d alpinvit med svart läder sollucka M-fjädring mm mm och med ett bra chip så får jag det bästa av allt... Vägde länge mot en 528i men genom att det är tjänstebil slipper jag skatten och får njuta av låg förbrukning och brutalt bottenvrid. |
|
|
Oficiella Touring-bilder: Länk |
|
|
Alpina B5 Länk |
|
|
Har nu bestämt mig för attl köpa nya 5-serien när jag blivit av med min 335 touring -09. Jag vänder mig hit, till er, då jag gärna vill ha lite in-put gällande utrustningsvalen jag gjort preliminärt. Är det OK om jag skriver ner listan med priser i denna tråd eller bör jag starta en ny? Skulle som sagt vilja höra lite vad jag "bör" lägga till eller "kan" undvika. Siktar på en 530d, alt. en 535i men inte riktigt säker då jag också bestämt mig för att plocka touringen när den kommer i höst/vinter. Så bilen jag beställer nu blir ersättaren för nuvarande 335 touring, som jag känner är dags att sälja nu för att rädda lite pengar som jag bundit i den. Tack på förhand! |
|
Verdi |
BmwMClubsport, Är det din bluewatermetallic som ligger på blocket? Länk |
|
Väldigt tillbakahålen design. Med e60 visade verkligen bmw att man ledde utvecklingen, med f10 tycker jag bara man hänger på de övriga tillverkarna. Faktum med att jag inte tycker mig kunna se att f10 ser ut som en nyare och modernare bil än e60 över huvud taget. Jag hade hoppats att bmw skulle våga använda lite retro i designspråket, men så blev det inte. Tycker det hade varit på sin plats för att ta ett steg framåt i formspråket. Men den är säkert fin att köra. Utseendet får mig att tänka på en gammal recension jag läste om e38 för många år sedan, där man jämförde den med e32 och summerade det hela med "en evolution, snarare än revolution". |
|
|
Frapp, det är ju så BMW brukar göra. Man behåller ett formspråk i 2 generationer. Sen kommer revolutionen. Personligen är jag såld efter jag sätt den live. Gillar särskilt c-stolpen, som nästan sluttar som en coupé. Tycker man helt klart ser en del E34 i denna designen. |
|
| BmwMClubsport, lägg gärna upp listan i denna tråden. | |
|
M.A.: Det visste jag inte. Det förklarar ju återhållsamheten. Jag får väl vänta en generation till;) Hade varit häftig om man plockade in lite retro, t.ex e34 front i modern tappning eller något. Tycker Mustang, camaro har gjort detta på ett snyggt vis. |
|
|
Verdi: Precis, helt rätt! Då lägger jag upp en spec ikväll då. |
|
| Touringen verkar inte komma som 525d från start. Då hamnar jag ju i dilemmat mellan välutrustad 520d eller snikutrustad 530d. Det är ju skit att de väntar med 525:an. | |
|
Ja du Goran ingen lätt val. Men jag hade nog tagit en "snikutrustad" 530 med 245 kusar! För är du van vid 525d så inget kul att gå ner till 520d. |
|
| 525:an dyker nog upp rätt snabbt. Kanske en månad eller 2 efter dom andra. | |
|
Ytterligare Touing info och bilder. Länk |
|
|
Här kommer listan. [x] betyder att det är ett val jag är säker på, [.] ganska säker och [...] betyder tveksam om nödvändigt kontra både funktion och pris/prisförlust eller hur eftertraktat det är vid försäljning i vinter. BMW 530D - 436 000 kronor / BMW 535i - 449 000 kronor. [x] Läder Dacota (färg beroende på färgval på bilen) - 21 000 kronor [x] Kod 255 - Sportratt - 2000 kronor [x] Kod 423 - Velour-mattor - 1600 kronor [x] Kod 456 - Komfort-stolar - 23500 kronor [x] Kod 464 - Skidsäck - 1200 kronor [x] Kod 644 - Bluetooth - 8000 kronor [x] Kod 677 - Hifi Prof. - 10100 kronor [x] Kod 704 - M-sportfjädring - 4500 kronor [x] Kod 760 - Shadow-line - 5500 kronor [x] Kod 761 - Extra mörka rutor - 4000 kronor [x] Kod 775 - Innertak i antracit - 4100 kronor [x] Kod 6FL - USB-anslutning/MP3/iPod - 3200 kronor [x] Kod 2TB - 8-stegad sport-automatlåda m. paddlar - 25 000 kronor [x] Kod ZRS - Komfortpaket - 21900 kronor [.] Kod 430 - Auto. avbländbara backspeglar - 5900 kronor [.] Kod 431 - Auto. avbländbar backspegel invänd. - 2200 kronor [.] Kod 3AC - Dragkrok - 12500 kronor [...] Kod 302 - Larm - 5000 kronor (Enl. säljaren väljer många bort detta då bilarna ändå har imobilizer osv.) [...] Kod 322 - Comfort-access - 8200 kronor [...] Kod 319 - Garage öppnare - 2700 kronor [...] Kod 403 - Taklucka - 13900 kronor [...] Kod 524 - Adaptiva strålkastare - 4600 kronor [...] Kod 609 - Navigation Prof. 28400 kronor (enl. säljare ej nödvänd. ?) [...] Kod 610 - Head-Up Display - 14300 kronor (i komb. med ovanstående?) [...] Kod 5AC - Helljus assistans - 1700 kronor (är man lat eller är det nödvänd. ?) [...] Kod 6NF - Komfortsanslut. av mobiltel. med MP3-funk. (Verkar lite som USB-anslutningen, dock att denna fungerar med flertalet mobiltelefoner om man köper adapter separat. Har själv iPhone så räcker isf. med Kod 6FL? Utöver detta funderar jag kring färgval. Metallic +11400 kronor. Om jag väljer metallic blir det safirsvart eller silver (titan- eller kashmirsilver?) Annars blir det en vit, dvs. sparar 11400 kronor. Safirsvart utvändigt kombineras med svartläder och blir det vitt utvändigt likaså (tror jag?). Fälgval är också knepigt, kommer ha stora sommarhjul men frågan är vilka. 31900 kronor för lättmetallfälg W-eker 332 i 19" eller 10000-15000 för SNYGGARE replika ev. andra märkesfälgar? Vad tror ni om denna? Tacksam för hjälp! |
|
Buspelle |
Till att börja med hade jag valt 535an. Med detta beror naturligtvis på hur man prioriterar motorkarraktär och ekonomi. Bland det du är säker på att du vill ha kan man fundera över komfortstolarna. Har själv inte provsuttit än och möjligen är sportstolarna tillräckligt bra. Merkostnaden för komfortstolen är ganska hög. Aut avbländbara inner- och ytterbackspeglar tycker jag personligen är nästan nödvändigt och man får ju då infällningsfunktion och nedvinklingdfunktion på passagerarsidan vid backmanöver. Dragkrok antar jag att man tar om man behöver det. Bland dina tveksamma tillval skulle jag fundera över larm och navi. Larm för att det trots allt har någon avskräckande effekt och navi för att den är så kul att ha. Slutligen färgvalet. Visst är vitt snyggt, men safirsvart är alltid rätt och står sig bättre i längden tror jag. |
| touringen är riktigt snygg. snyggaste hitills utan tvekan.. hoppas den kommer i m5-kläder | |
| Kaschmir-silvermet finns inte med i konfiguratorn. Var kan man se den? | |
|
ollen: Kaschmirsilver finns till 7-serien i konfiguratorn men färgerna där brukar inte vara så verklighetstrogna. Skulle hellre vilja se ett foto. BmwMClubsport: Jag hade valt bort M-sportchassi och istället valt dynamisk dämparkontroll. Då får du allt från gungig komfort till hård sportfjädring. Jag tror det blir en höjdare på nya 5-serien. Någon var inne på sportstolarna men de kan inte jämföras med komfortstolarna. Jag tycker vanligen att en liten eftermarknadsnavi har bättre funktionalitet än de som biltillverkarna levererar. Men i ditt fall med en nästan fullutrustad bil så bör den ha navi prof för att bli komplett. Kod 430 inkluderar 431 så du behöver inte ha med det två gånger. Jag hade åtminstone valt aut. avbländningsbar backaspegel invändigt. Jag hade aldrig satt på något annat än BMW-orginalfälgar sommartid på en sådan bil. |
|
| bmw_jerry: tyvär får vi inte se M5 touring den här gången. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.