|
Sida 20 av 114
|
|
|---|---|
| rolando: bilarna testas i senaste numret av auto motor sport. Tidningen gick ut till prenumeranterna igår, finns i handeln imorgon 11 mars. | |
|
janih: Tusen tack! Tar några dgr eftersom jag bor i Norge -:) |
|
|
Här kommer bilderna från BMW Göteborg. 3 av bilarna var parkerade inne i parkerings-garaget, så det blev inte så bra ljus-förhållande. Den vita 530d, som var parkerad inne i hallen, var tyvärr lite inparkerad. Länk Köpte senaste AMS, på vägen hem. Så ska alldeles strax läsa genom testet. Fick också med broschyr och prislista från BMW, så den ska också studeras. |
|
|
Tackar för bilder M.A, den blåa ser ockå riktigt fin ut. Någon som har koll på vilken typ av alufälgar som sitter på respekive bil? |
|
|
Vit 530d: Turbineker 329 18 tum Grå 523i: Stjärneker 327 17 tum Svart 535i: W-eker 332 19 tum Den blåa: V-eker 236 17 tum. Detta är standard fälgen i Sverige på alla modeller utom 550i |
|
| Nej, den blåa har v-eker 328 18" (std på 550i, tillval övriga) | |
| Någon som har bild/länk på en F10 utan xenon? Har inte sett en enda utan, lär väl dröja till folk börjar plocka ut basutrustade 520d som tjänstebilar. | |
|
HFR, ok. V-eker 236 17 tum är i princip likadan enligt bilden i prislistan. Men det kan nog stämma att det är 18-tum på den blåa. hade lite bråttom igår, så kollade inte så noga. Snygg kombination iallafall. |
|
| Håller med, 18" sitter väldigt "lagom", aningen sportigt men ändå värdigt. | |
|
F11 bokad: 525d Touring - Spacegrå metallic - V-eker 236 17" Standardfälgen - Comfort-paket (Xenon, PDC, ACC) - Svart skinn Dakota - Sportstol - Sportratt - Sportautomatlåda - HiFi - USB - Automatisk avbl. innerbackspegel Annat som jag funderat på är elektronisk dämparkontroll och uppgradering till 18" fälgar. Vi får se när det närmar sig. Bilen är bokad men kan inte slutgiltigt beställas förrän priserna är klara. Men jag blir en av de första i gbg med en F11:a. Passade på att provsitta en vit F10 med beige klädsel och sportstolar idag. Tyvär får man inte provköra förrän 20 mars. Jag var även på VIP-visningen här om veckan och såg lite andra färger och klädslar. Det är ett tryckfel i pdf-katalogen på bmw.se. Alla bilar har runflat som standard oavsett vad som står i katalogen. Artikeln i senaste AMS där de ställer F10 mot A6, E-klass och Jaguar lovordade ju verkligen F10. Kul! |
|
| Gratulerar Gorban, Låter som en fin spec. har du fått någon preliminär levtid (mellan tummen och pekfingret)? Oavsett är du kanske först i sverige med F11! | |
| BMW har inte fått något produktionsdatum ännu men det ligger troligen i september. Eftersom det är en tjänstebil måste jag hämta ut den i början av en månad. Med lite tur så blir det 1:a oktober. | |
|
Det heter!! Otur att jag inte kan hämta ut den förrän i okt! |
|
| Ja du har rätt. Jag övervägde till och med om jag skulle kunna klara mig med en sedan. Men med två små barn och hus så finns det alltid en massa grejer man behöver transportera. | |
| Vi har hus och tre små barn, jag valde en sedan men kompletterade med drag och sannolikt blir det också en takbox. Kanske korkat, men det visar sig... | |
| Jo takbox är alltid bra. Vi var i Österrike vecka 7 och takboxen var full på vägen hem. | |
| tack för de fina bilderna.. ser bra ut både i mörka och ljusa färger :D | |
|
Idag fick även jag kika på F10, riktigt snygg och jag tycker inte alls att den ser så stor ut som andra har tyckt. Den ser slimmad o vältränad ut! |
|
| Håller med dig till fullo Clubsport, fick också en känsla av att bilen var mer "tight", likt en cupé fast 4 dörrars då. Även invändigt, framförallt då baksätet (tyckte jag) kändes lite mer compact designat, sätet lutar även lite komfortbetonat bakåt. | |
|
Gorban: Kommer dom att köra samma Business upplägg för F10/F11 som man har idag för E60/E61 vid företagsleasing eller vad gäller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.