|
Sida 2 av 114
|
|
|---|---|
| Hade missat att Teknikens värld också hade skrivit ut tyska och svenska priserna. | |
|
Klart snyggare än E60, skall bli intressant att se Touringen. /Rickard |
|
|
När ska de officiella svenska priserna släppas? TV's "motsvarande tyska priser" säger ju, som ni redan vart inne på, ingenting. Mer intressant är i så fall att räkna på förändringar i tyska priser E60 vs F10; 523 2200 euro 520d 1250 euro 525d 1800 euro -tänk då även på att samtliga motorer blivit starkare och att utrnivån höjts. |
|
| Snygg tycker jag, slankare linjer än E60. | |
|
Helt klart snygg, men lite slätstruken. Tror inte den kommer att hålla lika länge som e60/61 designmässigt. Om man få gnälla på något ser fronten konstig ut från sidan, lite som en v50. Det saknas en spoiler, men detta kanske m-paketet rättar till på ett snyggt sätt. Är det någon som vet när touringen presenteras respektive börjar säljas? |
|
|
mmm :) Välkommen tillbaka BMW, farsan väntar redan på prislistan:D Sjukt snygg, inredningen ser ut att överträffa Audi, tack för det. |
|
| Ja välkommen tillbaka. Nu vill man ha en BMW igen. Tror den blir ännu snyggare när M paketet kommer. M5:an lär bli super. Gillar verkligen den höga smärta sidolinjen, hoppas den får vara med på nya 3:an oxå...=) | |
|
Vad jag vet så börjar touringen tillverkas i september. Min handlare trodde inte att det skulle gå att få leverans före oktober-november nästa år. E61 ska kunna beställas under hela våren. Jag antar att de lägger ner produktionen i samband med semestern i juli för att ställa om linan till F11. Jag ska byta bil till våren och det blir nog en av de sista E61:orna trots allt. Hoppas att de ger ytterligare lite rabatter efter nyåret. Handlaren hintade lite om det. F11 vår vänta ett par år till för mig. |
|
|
Grymt snygg! Får hoppas det inte sabbar allt nu med att snåla på kvalitén! |
|
|
Mycket snyggare än E60 som sagt. En blandning av E90 och F01 i mitt tycke. BMW CS #1812 |
|
| Tycker den är snyggast snett uppifrån som på den här bilden Länk | |
| Annars är det en mycket vacker bild, med alla 5-serie bilarna tillsammans. | |
|
Riktigt vacker! Hoppas den slipper barnsjukdomarna som E60 hade. En given kandidat när e61 skall pensioneras. |
|
| Hm, jag hade tänkt mig en av de sista E61 M-sport 525/530i som nästa bil men får väl ändra de planerna! Bilden på alla fem-serier påminde förresten om hur härlig är E34 är/var förresten. Och den är ju 20 år nu, då alla andra bilar var skräp! :) | |
|
Lite flera bilder: Länk |
|
| Jag tycker att den nya 5-serien (F10) har en snygg design både invändigt och utvändigt. Det som stör mitt "öga" lite är att den ser lite onödigt klumpig ut bakifrån då jag uppfattar att stötfångarna under baklyktorna hade behövts att "fasas ur" med den horisontella linjen som stötfångarna har i anslutning till bagageluckans nederkant, liksom E90 och nuvarande E60. Påtal om E60s design hade jag också svårt för den när den kom 2003, men jag tycker att designen har vuxit med tiden, då man jämför med andra tillverkares modeller som kom ungefär samtidigt som E60. Var själv spekulant till både Audi A6 och Mercedes E-klass då deras design var mer klassisk, men kan idag konstatera att de har "bleknat" / föråldrats betydligt snabbare än E60 designen som jag fortfarande tycker sticker ut, även om designen inte är optimal. Möjligen finslipas designen och då främst stötfångarna bak på F10 lagom till "faceliften" om ca 3 år vilket då kommer att ge för mitt öga en ännu bättre helhets design. | |
|
Mere här: Länk |
|
| Bilder på inredningen, mycket lyckad och snygg Länk | |
|
Inredningen....äntligen!!! E60/61 då försvann BMW-känslan men nu börjar den smått vinklas mot föraren igen. Och tempmätare ala Classic...jippi! har bara sett ny 7-an men måste vara ganska lik i inredningen och den e ju fantastisk. |
|
|
Helt klart ser den bra ut. I min smak lite før mycket 3 serien.. o jag tycker E60 ær oerhørt snygg vs E90 (dock ej coupen som ær ruggigt snygg). Har aldrig førstått att E60 blivit så ratad.. men smaken e som baken.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.