|
Sida 18 av 114
|
|
|---|---|
|
janih kommer förbi och kollar på din pärla när jag åker ner till Österlen i maj....:-) /Janne |
|
| Janne: Du är välkommen! | |
|
F10 video från Geneve-mässan, tycker bilen är riktigt vacker. Länk |
|
|
F10 long wheel-base-version för den kinesiska marknaden testas i norrland: Länk |
|
Buspelle |
Såg bilen live idag för första gången. Två bilar; en vit och en spacegrå, ute i Stockholmstrafiken. Snygg utan tvekan. Men den ser riktigt stor ut. Kan känna lite tveksamhet inför dimensionerna. |
| tycker det är synd att alla bilar bara blir större och större .. nu är man så sugen på att se nya 5:an:P | |
|
Ni som har kört, vad tycker ni? Jag har kör 530 en dag nu, och jag tycker verkligen, verkligen att den var fin. Inredningen ser lite tråkig ut på bild upplever jag det som, men när man väl sitter där är den alla tiders. Menysystemet med stora skärmen är mer genomtänkt än det på MB E upplevde jag det som och den... ja den var faktiskt väldigt trevlig. Men körglad? Jag vet faktiskt inte, den kändes ganska stor och tung. Dock tyckte jag att den slog MB:s nya E-klass på alla punkter, inte minst inredningen är betydligt mer smakfull. A6 torde ju åka på storstryk, men den är ju ganska gammal också så det är väl inte så underligt. |
|
| Jabbal: vart har du lyckats låna bilen? | |
| Hos en tidning som har den för provkörning. Skall se om jag kan tanka upp några bilder innan helgens slut... men den var fin i alla fall. | |
| Länk många fina bilder från geneve | |
| Beställde en F10 i går, det blev en sophistogrå 525d. Det kommer bli en låååååång vår i år!! | |
Buspelle |
Grattis! Vad blev det för utrustning och hur ser det ut med leveranstid? |
|
Budgeten låg på ca 500 k och med absoluta krav på automat, skinn (dakota cinnamon) och drag så var ju utrymmet för mer utrustning något begränsat. Men lite till blev det ju som: - Comfortpaket -Individual högglans shadowline - Individual tonade rutor - V328 18'' fälgar - Ambient light - M-sportchassi - Sportratt - USB Går att ändra ett par veckor om det är något jag kommer på i efterskott. Beräknad leverans blir sista veckorna i maj ev första i juni! Hur ska jag palla att vänta?? |
|
Buspelle |
Det ser väl ut att vara en trevlig spec. Sophistogrå, shadowline och 18" blir säkert mycket snyggt. Sportstolar och bluetooth är möjligen det jag skulle tycka saknas. |
|
Precis det jag har funderat på :) Fast jag tillhör nog en av få som trivs bra i E60 originalstolar. Jag kör ändå ca 5000 mil per år. Jag har väl kanske en tålig rygg :) Hade nog inte valt sophistogrå om jag inte sett den i verkligheten. Den var så snygg i solen :D |
|
| grattis:D låter som en kanonfin bil.. varför väljer alla grå?? känns så vanligt nuförtiden | |
|
Fick chansen att lätta på täcket hos en handlare i fredags och provsitta :). Bilen stod bredvid en 7:a och var i samma färg - en lekman hade inte sett någon skillnad...!! Möjligen att fronten är lite kompaktare. Ruskigt snygga linjer och ett utseende som man inte tröttnar på i längden. Beställer min vagn till veckan. Det blir en 520d med lämplig utrustning och det skall bli j-ligt intressant att kolla om förbrukningen stämmer - 0,5 liter mil blandad körning... Angående prisbilden så är marknaden betydligt köpstarkare i europa och det är de lokala tjänstebilsreglerna som styr. I Sverige är det som bekant normalt 7,5 basbelopp som gäller - men inte för mig :D |
|
| Anledningen till att många väljer grå är ju att den nästan bara finns i grått i flera olika varianter :D Allvarligt talat så är det faktiskt lite få färger att välja på! | |
| newman: la också märkte till det.. vart har alla färglada färger tagit vägen?? skulle vilja se blå,röd och grön i alla fall och inte i mörka utföranden.. det känns som om vitt är det enda ljusa alternativet | |
| bmw_jerry: Precis! Hur snygg är inte en en röd E60 eller E61 med M-paket?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.