|
Sida 17 av 114
|
|
|---|---|
| gorban: har du möjlighet att ta lite livebilder?? | |
|
Lite nya bilder på Touringen, tillsammans med en sedan. Länk |
|
| Ska ta med kameran och se om jag kan ta lite bilder. | |
|
M5 testas i Sverige: Länk |
|
| Länk f10 hybrid concept.. gillar verkligen den färgen | |
| Länk även på svenska | |
| Fälgarna känns som en hyllning till kast-stjärne fälgarna som satt på M5 1992-94. | |
| Länk lite större bilder.. gilalr nedre delen i frontspoilern som de ändrat jämfört med vanliga 5:an även om det inte lär komma på produktionsbilen precis som på 7-serie hybrid | |
|
Såg bilen på BMW:s VIP-träff i går. Hade inte så mycket batteri i kameran men det blev några bilder i alla fall. Ska se om jag kan lägga upp dem någonstans. Som många har sagt så är bilen ännu snyggare i verkligheten. Vi fick se en spacegrå 530d och en safirsvart 535i, bägge med 19" fälgar och ljus inredning samt all möjligt lullull som komfortstolar och taklucka. Jag tycker bilen gör sig bättre i en ljusare färg som spacegrå där man ser linjespelet bättre. Man satt som en kung i bilen men den känns lite tajtare. Avståndet från vänster ben till dörren och höger ben till mittkonsolen är mindre än i E60 men det kändes inte som något problem. Mittkonsolen är en rejält bred och hög sak så man behöver inte fälla fram några armstöd (vilekt inte finns) då hela konsolen blir ett bekvämt armstöd. Sportläderratten med tumgrepp känns väldigt skön att hålla i och med sportautomaten har man riktiga paddlar att växla med. Man växlar upp med höger paddel och ner med vänster genom att dra paddeln till sig med fingrarna. Det funkar alltså inte som på äldre modeller där man kan växla både upp och ner med valfri paddel. Baksätet känns ännu mer strikt tvåsitsigt än i E60. Bredden i kupén bak kändes lite mindre än i E60. Benutrymmet är inte större än i dagen E60. En sak jag noterade var att med 4-zons ACC så får man luftutsläpp i b-stolparna också. Men om en hyffsat lång person sitter i stolen framför så skymms dessa luftutsläpp ganska ordentligt av rygstödet till stolen i framsätet. Nyckelavstängning av airbag i passagerarsätet fram är nu standard men jag kunde inte hitta några isofix-fästen i passagerarstolen och BMW kunde inte svara på om det kommer att finnas. Ett nerköp från E60/61 i så fall om man vill ha barn fram. Nu är jag riktigt sugen på att provköra i slutet av mars och väntar på att få lägga en order på en F11 touring så fort som möjligt. Det ryktas att touringen kommer att ha skjutbart baksäte på samma sätt som 5GT vilket kan ge antingen bättre benutrymme eller större bagageutrymme. Den som lever får se den 10 april när bilderna släpps från mässan i Leipzig. |
|
|
bu vill jag med se den:P det där med skjutbart baksäte låter riktigt intressant.. om man ska samanfatta det kort så undrar jag vad du fick för intryck på nya 5:an jämfört med e60?? känns den nya bilen mycket bättre och lyxigare?? |
|
|
F10 känns som en helt ny generation och betydligt lyxigare än E60/61. När jag satte mig i min 120d för att köra hem så kändes den plötsligt gammal. Här är de få bilder jag lyckades ta innan batteriet tog slut i kameran: Länk |
|
| tack för bilderna.. ser verkligen bra ut.. nya m5:an lär ju bli något riktigt grymmt | |
|
Tack Gorban för bra redovisning. Nu är jag av medellängd med upplevde ungefär samma känsla som du jämfört med min E61. Ska bli kul och få se Touringen. Bra att den lanseras så kort tid efter F10, så man slipper vänta till hösten. Det verkar vara samma bilar som visades i Stockholm i början på februari. Har det kommit mer informaion om motorutbudet ? Har nu en 535D och har hört ett rykte att den ska ersättas av en kommande 540D , med samma motor som finns i 740D och nyss faceliftade X5 xDrive40d. Har lite svårt att bestämma mig om jag vill ha en ljus eller mörk variant. Måste ses i dagsljus, får hålla mig till den 20 mars.... /Janne |
|
| Jag har inte hört något mer om motorutbudet men någonstans har jag läst att xdrive kommer sent i år eller direkt efter årsskiftet. Ungefär samma tidsschema för M-paket. M5 kan eventuellt beställas efter sommaren läste jag på ett amerikanskt forum. | |
| Länk | |
|
Läste något kul på nätet idag. Nya BMW 5-serien är en 5 serie GT with a happy ending. Såg föresten en 5 GT på vägen idag och den är i alla fall inte vacker. De som köpt den kan känna sig som loosers nu när nya sedanen och touringen kommer. |
|
|
Också frän Göteborg? Länk |
|
|
Med största sannolikhet eftersom signaturen Heartware kommer från Göteborg. Otroligt snygga bilder ! Nu är det bara tre veckor kvar till dess att vi kan se F10:an hos återförsäljarna. Hoppas snön försnunnit till dess ! Nu kommer det massa vitt ner på marken igen..........och det ska frysa på.... /Janne |
|
| Snygga bilder. Dom måste ha tagits innan själva visningen. Sedan blev det så mycket folk att man knappt såg bilarna innan folk hade lugnat sig lite. | |
|
Tackar för fina bilder, tror dock att den "safirsvarta" är sophisto grey metallic, lite svårt att urskilja i så dunkel belysning dock. "6 veckor kvar till leverans av min F10 525d :-)" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.