|
Sida 112 av 114
|
|
|---|---|
|
Stilren: Javisst är det en F10. M-Sport. 35mm sänker satser. Dock är ju bilen redan sänk 10-15mm(?) iom att det är en M-sport så i verkligheten så sänks den bara 15-20 mm med H&R satsen. |
|
| Läste att det bl a kommer kolfiber interiörlister från BMW M Performance till F10/F11. Mumma! | |
|
Tog tillfället att provköra nya 3-seren i helgen. Provade en 320dA Luxery line med ganska mycket utrustning (rek. pris 467kkr) och uppskattar nu min F11 mer än någonsin. Vilken skillnad det är mellan dessa komfortmässigt! Jag går även mot grupptrycket och påstår att jag gillar styrningen bättre i min F11 än den F30 jag körde. Nu har jag visserligen M-sport och F30:n varken sportfjädring eller sportratt vilket säkerligen stod för stor del av intrycket. Jag har insett att det blir dyrt att hitta en värdig ersättare för F11:an i framtiden :) |
|
|
Första tanken med bilen är nu avklarad: Och detta är med 245 breda 18" vinterdäck. Consumption: 6,31 l/100km 1.028 km and 65 l Enligt Spritmonitor.de. Får väl en bättre och mer rättvis visning efter nästa tankning. |
|
|
Vad tycker panelen? Jag fick med en uppsättning vinterdäck (Nokian friktion 17") som monterades direkt på originalfälgarna. Min kära sambo vägrade åka till Sälen med sommardäck om ni undrar.. Så nu har jag ett par 17" sommardäck hemma som bara ligger. (Som nya) Ska jag köpa ett par nya fälgar till dessa, eller ska jag fläska på med en ny uppsättning 19" på en gång? Vilka i så fall? Kör ni helst original eller eftermarknad? Original kostar multum så det blir nog eftermarknad om jag väljer 19".. Hittade en sida på nätet som säljer lite olika märkesfälgar till vad jag tror är bra priser. Sidan heter: Länk Någon som handlat där? //Mvh Henrik |
|
| Har en uppsättning nya CSL Hyper Silver 19x8.5, 9.5 ET35 som passar F10/F11 till salu. | |
|
Med eller utan däck More? Pris? //Henrik |
|
|
Utan däck, helt nya i kartong. 10900;-. Betalade ca 16000kr med frakt från staterna. Säljer för att ja lägger upp min 335d till försäljning idag. Bra kvalitet, superlätta, ordentligt med lyster i färgen (Hyper Silver) och riktigt konkava. |
|
|
Däck har jag hittat på Blocket för 3-6000kr 4st nya eller nästan nya märkesdäck. Annars så har du 4st Kumho KU31 för ca 6000kr från Däckonline, riktigt bra däck. |
|
| Skall byta sommardäck på min 525d F10 och är tveksam på att köpa punkteringsfria däck. Har ni tips på vilka däck som är bra på F10? Michelin? | |
|
Kumho KU31 som More hänvisade till ovan är riktigt bra. Har haft dem i 20" på 530d F10 samt 19" på 335 coupe X-drive. Bra pris, bra komfort och lågt ljud. /Anders |
|
|
Rennwagen: Continental, Pirelli och Michelin ungefär i den ordningen, enligt vårens testerverksar det som. Däck som Hankook och Kumho är rätt ok - vid normal körsel märker du antagligen inte så stor skillnad. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Bytte från 18" Continental SP3 18" till Kumho KU31 19". Tyckte Kumho var bättre på alla egenskaper, spårande mindre, var tystare, greppade superbt i vått som torrt. Förvånad vart jag helt klart! |
|
|
Hankook och Kumho tror jag räcker för de flesta normala förare och betala nästan dubbelt så mycket för ex. vis Michelin tycker jag bara är slöseri med pengar. Hade ex. vis Dunlop Sport Maxx på 335-an som jag bytte när jag bytte fälgarna och då gick Kumho däcken betydligt tystare, spårade mindre och hade bättre komfort. /Anders |
|
| Och ni kör på punkteringsfria varianter av kuhmo och continental? | |
| Självklart! | |
| Vilken dimension har ni som kör med 19"? | |
| Just det... Är till F11 jag undrar om. | |
|
Fram: 19x8.5 - 235/35/19 Bak: 19x9.5 - 265/30/19 Det går att köra smalare och bredare men ovan nämnda dimensioner tycker jag är absolut perfekta. |
|
| More: Det skulle ju vara smidigare att köra med samma dimension runt om så man kan byta lite mellan bak och fram. Kanske en 8,5-9 bred? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.