AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
494.570

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 11 av 114
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Så har man sett nya F10:an.

Verkligen snygg !

/Janne
ma
7.451
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Måste erkänna att jag njuter ju lite av att se "mitt" märkes förträfflighet i de där bilderna. :)

F10 verkar riktigt lyckad (liksom F01/2). E34 måste ha utklassat allt som fanns på den tiden, och E39 gillar jag starkt, men vad är E60?
Såg också nya femman idag,

Ser riktigt riktigt fin ut, både exteriört och interiört. Komm också över prislistan för tillvalsutrustningen.

Verkar dock som det är ett större prispåslag än vad jag hade trott på vissa saker medans andra är billigare.

Ex, Nav prof 28400:- e60: 22600:-
Hifi prof 10100:- e60: 13700:-

Dynamic drive finns för tillfället? bara till 535i, 550i och 530d.

Såg också att head-up displayen är höjdjusterbar.

Undrar vad nya femmans baspriser kommer bli?

/Kalle
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
nyfiken, var hittar ni F10 att kolla in i Swe?

kalle, om det är möjligt kanske du kan länka upp tillbehörsprislistan?
Ställde upp frivilligt att hjälpa till och parkera gästernas bilar vid visningen av nya femman för BMW-återförsäljarna vid Ccourtyard by Marriotts nya hotel i Stockholm (för att få chansen att se nya bilen :))

Måste samtidigt påpeka att parkera en X6a i trånga garage är backamera mer eller mindre nödvändigt då bakåtsikten är löjligt dålig, trotts backspeglar stora som snöskyfflar. Körde även 530d GT, trevlig bil.

Ska se vad jag kan göra ang. länka upp tillbehörslistan.

/Kalle
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Såg nya femman igår oxå på BMW´s VIP visning. Mycket fin totalt sett och klart mer påtaglig "Lyxkänsla" än nuvarande modell. Tråkigt dock om den samtidigt blivit mindre sportig att köra som vissa provkörningsrapporter gjort gällande.
Kul att att mittkonsolen är vänd mot föraren igen som på den gamla goda tiden
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
De sade inget om när priserna är klara?
Automotor & sports provkörning:

Länk

/Kalle
Pa
1.121
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Var ut i en 530d GT i dag, fantastisk vagn, åker som en kung. Allt toppen så länge man sitter i bilen, tycker fortfarande den är en ful klumpeduns när man ser den på parkeringen. F10 har en mycket snarlik inredning och kommer att upplevas som lite lyxbil mer än åt det sportiga hållet. Jag väntar nog hellre på nya 3:an :-)
Mvh
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Körde också en 530dA GT härom veckan. Bekväm men...lite trist ändå! Kanske FÖR bekväm? Och bakåtsikten var ett skämt. Liksom utseendet men det är ju en smaksak. F10 ser mer harmonisk ut men kanske inte så spännande som man hoppades på. M-paket känns mer angeläget där än på E60.

Passo: Ja nya 3-an lär väl bli lite större som vid alla generationsväxlingar. Kanske roligare och tillräckligt stor? Den är väl bara ett år borta nu.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Det är intressant vad folk tycker olika. Jag brukar tycka att de flesta nya bilmodeller är lite småfula till att börja med, innan jag har vant mig (exempelvis nya Volvo V70).
E60 tyckte jag däremot var snygg redan från start medan många verkar tycka att den är en designflopp.

Vad gäller nya 5:an så är min första reaktion, av de bilder jag sett, lite av en axelryckning. Jag kanske ändrar mig när jag sett den i verkligheten och den har fått "mogna".
Med sänkning och snygga fälgar blir den riktigt snygg Länk
Kul när man läser i tidningen att nya femman är tråkigare att köra än sin föregångare, det var för mycket assisterande teknik så den var inte lika dynamisk att köra som tidigare.

Hoppas detta inte är helt sant och framtida, mer utförligare tester säger något annat!

Mvh
ma
7.451
marin849
Är det inte rätt pinsamt och snudd på skrattretande att 2010 begära tjugoåtta-tusen-spänn för en sketen navigator?!

Pa
1.121
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Förstår överhuvud taget inte nyttan med navigator om man bara kör i Sverige där det är bra skyltat. Finns inget försvar för BMW:s prissättning då det finns en uppsjö billigare, ca 1.500- 2.500 kr, dessutom betydligt bättre navigatorer att köpa som man även kan flytta mellan olika bilar. Kan heller inte se att man skulle få igen merkostnaden när man säljer bilen möjligen kan den vara mer lättsåld om man väljer mellan 2 i övrigt likvärdiga bilar.
Buspelle
Hade förmånen att få se en F10a i verkligheten idag. Har känt en viss tveksamhet eftersom jag uppfattat den lite "tillrättalagd och utslätad" utifrån det bildmaterial man kunnat ta del av. Måste säga att bilen irl känns helrätt. Mycket behagligt formgiven och ger ett intryck av att vara "kompakt och massiv". Gillar den skarpt.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Jag tror att F10 kommer att regera fullständigt, finns antagligen ingen annan bil "i klassen" som når upp till samma nivå. Hoppas bara att den inte blir alltför dyr.

Har testat en hel del bilar senaste månaderna (letar ny tj.bil) och ännu leder 5-serie GT´n överlägset på i stort sett alla punkter, F10 blir ju i snudd på samma bil men i ett mer kompakt och trevligt format.

Var ute och provade nya merca e-klassen idag, hade höga förväntningar men blev riktigt besviken....
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Funderar närmast på F10 525d eller 528i, vilken av dessa båda motorer hade ni valt? och vad "måste" finnas med i specen?
ma
7.451
marin849
Vet inte hur många gånger jag sett detta klipp nu:
Länk
Otroligt lyckat kombiinstrument!
Tack för temperaturmätaren och momentanförbrukningen. :)
Men en kylvattentemperaturmätare graderad 70-170C?!?

Man skall tydligen också kunna välja vad som visas under varvräknaren?

F10 verkar vara "väldigt mycket BMW" fast på ett modernt sätt.
Frågetecknet är ju hur den upplevs att köra. Jag är rädd för att den är för "förfinad".
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
"Men en kylvattentemperaturmätare graderad 70-170C?!?"

Oljetemp?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.