AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490.723

Nya BMW 5-serie officiell!

Sida 100 av 114
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Japp som privatperson, kollade runt hos fyra olika handlare.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Vilken handlare är det då? :)
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Privat på FB Malmö fick jag det högsta som ges till privatköpare 8%.
Sen måste man starta egen firmaverksamhet :(
LOL.
Lm
15
Lmb
535d-11
Mitt tips är att prata med ett flertal återförsäljare samtidigt för att få bästa rabatten. Före jag skrev mitt köpekontrakt hade jag varit i kontakt med ett närmare 10-tal handlare. Genom detta lyckades jag att förhandla till mig en rabatt på strax över 10% under förra året.
Sök er till större ÅF. 10% är det minsta jag skulle acceptera!

Jag har gått in några gånger och på 30 min köpt bil, när bygget var klart så sa jag, bra, dra av 10% på det och skriv ut pappren. Säljaren flinade och förstod att det inte var första gången jag köpte en ny bil. Jag skrev på och saken var klar.

Men självklart, är man krånglig och plågar säljaren i 2 tim med tusen frågor så kanske han vill ha betalt för det.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Tror inte 10% är realistiskt för flertalet affärer som görs, lyckas man med det vid varje bilköp är det bara att gratulera :-)

Med den ekonomiska oron som är nu blir det lättare att få säljaren att gå ner i pris skulle jag tro! Speciellt om du inte har inbytesbil.

Kan varmt rekommendera Proauto Nyköping, bra bemötande både innan och efter köpet.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Utan kampanjer och annat så tror jag det är svårt att nå "över 10%" som det skrivs om här. Men det är klart. Köper man en 3-serie idag med både touring och xdrive och annat som erbjuds i kampanjer så kan man nog nå uppåt 15-20% om man räknar priset man får betala mot ordinarie listpris.
Verdi
Det här systemet med rabatter är rätt sjukt tycker jag. Ingen betalar listpris så varför uppger de ett sånt?

Samma som med bolåneräntor. Vissa kunder som är fräcka/har bra kontakter får en bättre deal än andra på rätt godtyckliga grunder.

Ingen slump att jag tycker illa om både banker och bilförsäljare.

Tycker inte lismande fastighetsmäklare heller för den delen. :)
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
8,0%.....Vimmerby

jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
Har sålt bilar ett par år. Mina tips är
*acceptera inte under 10% på "dyra" bilar
*sök er till handlare som inte säljer så många bilar
*sök er till handlare som inte har pampiga lokaler
*sök er till handlare som är "hungriga" efter affär och inte ställen där du får leta efter säljaren.
*Var rak på sak. Hur många procent rabatt vill du ha för att göra affär.
Ofta så orkar inte säljaren ge mycket till någon som åker runt och kollar bästa pris kompis i och med att det alltid finns någon som pruta mer. Så säg istället jag vill ha 11% så gör jag affär med dig.

Lycka till
mvh
vlanibet: Köpte du av Pär? Hälsade på bekanta i Vimmerby förra sommarn och passade på att ta fram en spec på en 520/530 hos Nilssons. Döm av min förvåning då han tog fram två offerter utan någon som helst rabatt. Aldrig varit med om att få en offert på listpris oavsett bilhandlare...
Ro
5
Roccoz1
BMW 530 xDrive touring -12
Dodge Viper SRT-10 -05
Corvette C5 cab -01
BMW 523 touring M-sport -09 såld
Jag fick automatiskt 8% i rabatt. Sen fick jag 2% till för att jag är medlem i företagarna. (Är företagare ) Sen lyckades jag få 1% till i rabatt bara för att jag frågade, ångrar att jag inte sa att jag skulle ha mer..

Så det blev 11% på bilen och tillbehören, ej paketen. Novation Uppsala.

Jag fick bilen förra veckan och är super nöjd!!
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
markus.j: jag har också "råkat" ut för en säljare för ett annat märke som adderade priser från prislistan.. Åkte till en annan handlare och fick en helt annan deal.

En bekant köpte en ny BMW för ett tag sedan och då landade rabatten på 9 % (Autopartner).

De VW-bilar jag har köpt har jag fått mellan 10,2-11,2 % rabatt på. Men det är värt att nämna att jag då lutar mig mot en automatisk personalrabatt på själva bilen på 10 %, resten får man förhandla själv (ytterliggare rabatt på bil och ev utrustning). De privatpersoner jag känner som köpt VW har fått 7-9 %. Så de flesta handlare som säljer lite dyrare bilar verkar kunna ge rabatter i storleksordningen 7-11 %.
jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
DLC fick du bara 11% rabatt men du jobbar på volkswagen och köpte en dyr golf R? Snålt isf
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
Till markus.j

Från 471080sek till 431000sek-----8,5%
September/2011

Fick offert av Nilssons Bilhall och det var rätt pris från början.(den ovannämnda priset) inga diskussioner.

Min lokala återförsäljare matchade det här budet med marginellt bättre pris då fick jag handla där....Så jag handlade inte i Vimmerby men jag kan starkt rekommendera den här försäljaren:

Christoffer Dahlberg

Det var inga diskussioner , jag fick 8,5% rabatt. Offerten har jag fortfarande kvar.Offerten gällde bara 1-vecka. Rätt timing kanske.

Jag ångrar att jag inte handlat hos honom. Den lokala återfärsäljaren var rätt jobbig men eftersom han är lokal så blev det så.

Lycka till

jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
vlanibet, Då tjänade din åf ca 28265 på den affären. Men priset är inte alltid det viktigaste utan även bemötande och service vid problem är värt mycket pengar.
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
Det har jag fattat efteråt tyvärr :(

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
jokso: jag jobbar inte hos VW utan hos ett annat företag som har rabatt hos VW. Jag var nöjd med rabatten och framförallt inbytespriset på min gamla bil. Fanns ingen som matchade dealen. Hade helst velat ha en 335i touring vid tidpunkten för affären men det skilde först över en hundring upp i bilpris och kombinerat med sämre inbytespris, avsaknad av behov för större bagage och finanskrisen 2009 så fick det bli en folkvagn..

Den säljare jag talade med förra gången det var bilbytesdags hävdade att de hade 14 % marginal.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Mig veterligen så har åf fortfarande olika marginaler på grundpriset respektive extrautrustning, mycket högre marginaler på extrautrustning, därför bör man få större rabatter om man har mycket extrautrustning.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Låter rimligt Freude am Fahren. Men säljaren jag talade med hävdade att det gällde både bil och utrustning. Kan personligen tycka att det är märkligt att en säljare talar om sådant till en kund. Mer troligt är att "öppenheten" är någon form av taktik för att hålla ned rabatten till kund..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.