|
|
|
|---|---|
|
Tja, Jagar efter en E46 M3 Cab/Coupe och har ett par intressanta igång men kollar fortfarande runt. Idag dök den här upp på blocket, Länk Det är ju samma bil som såldes av Eklunds Bil i GBG bara för nån vecka sen? Jag ringde på den då och fick info av säljaren i början av november, det var därför jag också kände igen regnr. Har köpt bil av Eklunds tidigare och det är en Mazdahandlare som säljer rätt mycket BMW och väl är helt totalseriös så ingen skugga över dem. Men märkligt agerande av köparen som nu är säljare; köpa in en bil från auktoriserad märkeshandlare (om än Mazda) och sen försöka sälja den vidare 30.000 kr dyrare, dvs långt, långt över marknadspris? Nån som kollat på den i verkligheten? | |
|
Det är inte så ovanligt att bilhandlare säljer bilar till andra handlare. Speciellt märkeshandlare säljer "fula ankungar" till andra handlare. Lars |
|
| Vilken otroligt tunn konspirationsteori. Två seriösa handlare som gör affärer med varandra, kanske? | |
|
Inget konstigt alls med att handlare köper bilar av varandra. Vissa handlare tycker ibland inte att vissa bilar passar i hallen. ------- //Lövet |
|
|
Joks, du missförstår. Jag har annat för mig än att sitta här och hitta på konspirationsteorier mot bilhandlare som jag inte har någon anledning att irritera mig på. Däremot är detta forum bland annat till för att spekulanter och bilägare ska kunna utbyta intryck, erfarenheter och kunskaper av olika bilar och modeller. Förhoppningsvis gynnar detta alla oss BMW-ägare eftersom marknaden blir mer tillförlitlig - vi har ju sett många exempel på dåliga affärer som aldrig blev av pga den här sidan. För att förtydliga mitt inlägg: 1. Jag är intresserad av bilen för den såg fin ut på bilderna men hann aldrig ner för att titta på den eftersom den såldes inom en vecka. 2. Jag vill veta om det är någon annan M3-letare här på forumet som tog tillfället i akt och provkörde bilen när den stod på Eklunds och t ex kan komma med upplysningar på om den är värd att titta på? Dvs, om det vid försäljningen från Eklunds saknades en Inspektion II med tillhörande byte av bromsar el liknande skulle ju innebära att den troligen är ett bättre köp nu än då. 3. Fortfarande är 279.000 naturligtvis för mycket för denna bil även efter inspektion II. Bilpriser (vet att man inte ska lite på dem) säger t ex 220 ksek och sen kan man väl lägga på 10 k för hardtop och 10 k för SMG och navigator på det. Eller har jag fel? I all välmening. |
|
|
Hm, Jag tror knappast Elvins Bilar köpt bilen i tron att han ska sälja den igen o tjäna pengar, bilen står ju på en privatperson + att den är köpt på krita. DETTA krånglar ju till det oehört om han nu ska sälja den igen. Tror snarare han köpt den o sen helt sonika ångrat sig pga nån anledning...skum eller inte..:-) Mvh Peter |
|
| "Elvins Bilar" är nuvarande ägare (Enskild firma) | |
| Läste nog ditt första inlägg med "fel betoning". Ledsen för det. | |
|
Joks - lugnt. Tycker bara det är ett "annorlunda" förfarande mht den dramatiska prishöjningen. Tänk så här: Siba annonserar ut en 42" LCD-TV för 5995 kr. Bosse på Bosses Svets & Radio åker och köper TVn för detta pris, tar ut den ur kartongen och säljer den veckan därpå i sin källare för 7495 kr efter att ha tittat på några filmer och kollat så den fungerar? |
|
|
Varje firma är fri att försöka med vilket pris som helst. Många bilfirmor köper bilar från KVD och putsar upp dem och lagar lite grann och sätter sedan ut dem 30.000kr dyrare i sin hall. Samma princip. ------- //Lövet |
|
|
ALLA bilfirmor köper bilar billigt och säljer dem dyrare. ALLA bilfirmor försöker omsätta bilarna så snabbt som möjligt. Att slå på 30.000:- på en bil i den prisklassen är knappast något konstigt. Den marginalen lär de behöva för prutning, reklamationer och vinst. "Radio o TV butiker" (framför allt mindre) som i ditt exempel lär garanterat ha handlat på elgiganten, siba mm och sålt om grejorna. Ser inget konstigt. |
|
|
Fine. Jag önskar säljare och köpare lycka till. |
|
|
Peter Sibner OT men när Media markt precis hade öppnat någonstans i Sverige(kmr inte ihåg vart) så köpte Elgiganten upp nästan hela deras lager av en spec billig 42" LCD Tv. Vad dom sen gjorde med apparaterna vet nog alla :). "BMW när du älskar att betala" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.