|
|
|
|---|---|
|
HEj Någon som bytt fjädrar fram på en BMW 325Ci-93? Nått speciellt att tänka på? Tips? M.V.H Tomas | |
|
Det kan vara lite lurigt att lossa muttern på stötdämparens kolvstång (den under plastknoppen i motorrummet) om du inte har rätt verktyg. Sen måste du givetvis ha fjäderspänare oxå. Lycka till! |
|
gagge |
säger desamma.. se til att ha bra verktyg så ska de inte vara några större problem... |
|
OBS! Hörsägen =) Hissa upp bilen med domkraften under fjäderbenet. Sätt två spännband runt fjädern, sänk ner igen å hissa återigen upp bilen fast denna gång på "vanligt" sätt. Sen ska det inte vara några problem att dra bort den hoptryckta fjädern när stötdämparen väl är lossad. Spännbanden ska vara lättare att jobba med än fjäderspännare, enl. vad jag hört... Jag råder dock ingen att lyssna blint på mina ord, då jag ej vet om det verkligen fungerar =) //Koffe, som undrar hur man får bort spännbanden sen... känns vanskligt! |
|
|
Oups!! det där med spännband skulle jag ivarjefall inte våga mig på... Svårt att släppa fjädern på ett lungt och livsbevarande sätt ;) Föredrar riktiga fjäderspännare. Tar lite tid men man vill ju gärna nyttja den nya sänknigen i bilen och inte den stenhårda ofjädrade sängen på IVA. Lycka till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.