|
|
|
|---|---|
| Vad har ni för åsikter gällandes den solida svarta vs. svartmetallic? Inte sett någon med den solida ännu men hur stor skillnad är det egentligen? Färgprover ger ju inte så mycket tyvärr. | |
|
Min uppfattning är att på en bil i solidsvart syns tvättrepor etc oerhört snabbt, metallic "kamoflerar" det fenomenet en aning. Solidsvart måste vara den absolut svåraste färgen att hålla fräsch. Men väldigt snygg när den kan hållas så. |
|
| Om det är en leasingbil hade jag kanske inte brytt mig, men om jag köpt bilen hade jag definitivt valt metallic. | |
| (P.S. Jag hade kört på en Vermillionröd med fälg 322...) :) | |
| Haha, ja eller safirsvart då med 322!! :) Den ser sjukt bra ut i svart med x-line (inkl rails) samt 322, blev kär direkt. | |
|
Har en safir svart metallic samt en blanksvart bil av annat märke och den sistnämda sunkar sig lacken fortare blir tvättrepor som HFR tidigare sa. Jag hade investerat i svart metallic, samt svarta bilar är alltid tacksamma att lackförbättra vid stenskott eller vid ev. skada så slipper man nyanskillnader, snyggt är det också :) mvh |
|
|
@ borsta : lite kul då det är precis mina val : safirsvart, xline med rails, fälg 322. :) / Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.