|
|
|
|---|---|
|
Tjaa! Körde hem från jobbet idag, och tänkte absolut inte på att ja inte hade någon bensin kvar i tanken, när ja närmade mig hem så visade tripmätaren (hur långt jag kan köra till tom tank) att de bara e 2km kvar till tom tank sen när ja va framme hem så stod de bara så här --:-- antagligen 0km till tom tank... vågar man köra till närmaste bensinstation som ligger ungefär 4-5km härifrån eller ska man kila ner med bensindunken...? MVH: Rupesh | |
| Jag hade tagit med mig dunken i bilen och kört, det värsta som kan hända är att du får närmare till macken. | |
|
hehe aa så kan man ju oxå göra ;) |
|
| Man kan köra mer än en 1 mil. Har kört ca 1.1 och fick inte stopp. Om man håller ögonen på mätaren så slår den över till --- när den går från 8 [km till tom tank]. Sen verkar det som att det finns lite till. | |
|
asså upp till en hel mil... kan man verkligen köra såppast långt efter att den slagit över till --:-- okeej najs skall testa detta om ja kommer fram till macken =P |
|
|
Se till att komma upp ordentligt i fart direkt från start så kanske du kan lägga ur växeln och rulla sista biten om du märker att det tar slut på soppa:D Mvh Andreas |
|
|
haha aaa men då gör man ju av me en massa på en gång oxå, Man vill ju helst köra bränslesnålt vid detta läge =P |
|
| det gäller att köra bränslesnålt och undvika ryckig körning och uppförsbackar. då kan den börja suga luft. har varit ruskigt nära att få stopp några gånger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.