AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.412

Hur långt vågar man köra efter att bensin mätaren/ tripmätaren börjar visa 0,00...?

Tjaa!

Körde hem från jobbet idag, och tänkte absolut inte på att ja inte hade någon bensin kvar i tanken, när ja närmade mig hem så visade tripmätaren (hur långt jag kan köra till tom tank) att de bara e 2km kvar till tom tank sen när ja va framme hem så stod de bara så här --:-- antagligen 0km till tom tank... vågar man köra till närmaste bensinstation som ligger ungefär
4-5km härifrån eller ska man kila ner med bensindunken...?

MVH: Rupesh

ad
21
adde_87
320d -10
Jag hade tagit med mig dunken i bilen och kört, det värsta som kan hända är att du får närmare till macken.
hehe aa så kan man ju oxå göra ;)

A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Man kan köra mer än en 1 mil. Har kört ca 1.1 och fick inte stopp. Om man håller ögonen på mätaren så slår den över till --- när den går från 8 [km till tom tank]. Sen verkar det som att det finns lite till.
asså upp till en hel mil... kan man verkligen köra såppast långt efter att den slagit över till --:--

okeej najs skall testa detta om ja kommer fram till macken =P

be
33
beemratouring
320iA M-sport touring -03
Se till att komma upp ordentligt i fart direkt från start så kanske du kan lägga ur växeln och rulla sista biten om du märker att det tar slut på soppa:D

Mvh Andreas
haha aaa men då gör man ju av me en massa på en gång oxå,
Man vill ju helst köra bränslesnålt vid detta läge =P

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
det gäller att köra bränslesnålt och undvika ryckig körning och uppförsbackar. då kan den börja suga luft. har varit ruskigt nära att få stopp några gånger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.