AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.436

Vem kan man lita på ?

Martin E
Köpte min bil som Demobil 350 mil och upptäcker senare att mattan är utskuren för att förberedas som körskolebil.
En nätt kostnad på ca 8500:-
Paulssons bil AB i Ängelholm som är aukt åf för BMW talar tydligt om för mig att detta kommer man aldrig ersätta.
Ett par Mail senare till deras VD och ett par veckor senare kommer ett samtal frå M bilar i E tuna att dom kommer ersätta detta på garantin.

Ska det behöva gå till på detta vis ?
Bilden visar golvet på passagerar sidan Länk

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
bilen är så liten att man inte ser något alls.

__
Min bil:
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vad exakt är din fråga? Du skriver ju att du kommer att få ersättning på garantin.
Martin E
@Mixtus

Att man ska behöva gå ända till deras VD för att få rätt i sakfrågan.
Åf i form av en säljare sa att "vi kommer aldrig ersätta det där för det är ingen garanti fråga". Märkligt att en säljare är så okunnig och oseriös mot sina kunder.

Det visar väl att hur en del bilhandlare resonerar, bara dom får sälja en bil sen skiter dom i dig trots att man har 100% rätt i sakfrågan.

Det låter inte som en garantigrej. VD gjorde sannolikt detta i goodwill syfte.
Martin E
@BMW528M
Jag uttryckte mig fel utan det är snarare ett fel enligt konsumentsköplagen inte heller ett goodwills åtgärdande.

"Varan är dessutom felaktig om:

•säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om.
•den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta."

Ganska uppenbart.

Länk

Martin E
Jag upplyste säljaren även om KK-lagen men han vägrade trots min info att ersätta.

Kanske de flesta av er skulle köpa det resonemaget och ersätta skadan själv ?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag förstår fortfarande inte problemet. Mattan är utskuren, visst, men de har ju lovat att åtgärda felet. Visst, dåligt bemötande till en början, och det är förstås klandervärt, men det är ju precis så här konsumentköplagen är tänkt att fungera. Du gjorde förstås rätt som gick vidare. Du klagade och fick rätt - de fixar.

Föreslår att du går vidare och släpper detta.
Vad Martin menar tror jag, är att man inte ens kan lita på en aukt BMW återförsäljare. Bra att du fick rätt till slut.

"BMW när du älskar att betala"
Jag förstår.
Som svar på din fråga tror jag inte man kan lita på ngn. Att det är en auktoriserad firma gör tyvärr inte saker automatiskt enklare. Man får strida för sin sak helt enkelt. Vilket är precis vad du gjort och fått upprättelse.
Martin E
@Mixtus
Ingen rättighet att förstå men visst jag var positiv till bemötandet till slut och visade att trots att man representerar ett märke som står för kvalitè och bra kundbemötande så var det under all kritik till en början.
Jag har släppt det men ville bara informera hur det kan gå till i verkligheten.

@BMW528M
Jag vart överraskad att en säljare på ett "seriöst" företag kan fatta så uppenbara felaktiga beslut.
Ett långsiktigt BMW ägande bygger på förstroende och bra service vilket jag trodde BMW stod för.
Roffa1
Martin: Jag förstår Dig fullt ut. Själv hade jag blivit fullständigt vansinnig om de försökt att lura på mig ett påbörjat ombyggnadsprojekt med sönderskurna mattor. Tycker Du skall kräva kompensation i form av fyra styck nya vinterhjul. Samt en riktigt ordentlig ursäkt för klavertrampet.

Maila till nedanstående mailadressen o skriv ned hela storyn, så kommer du "GARANTERAT" att bli kompenserad.

kundrelationer@bmw.se
Jag förstår dig angående att man vill få problemet åtgärdat. Men att som Roffa1 skriver, att man ska kräva fyra styck vinterhjul kommer knappast ge något resultat.
Martin E
@Roffa1
Helt klart kan man kompenseras men den viktigaste kompensationen var nog att Sopan på paulssons bil AB i Ängelholm inser hur fel han har.
Kommer att maila/Ringa honom med frågan vad han trodde han skulle vinna och om han representerar BMW märkets företags anda.

Faktum är att skadeglädjen är den sanna glädjen

Roffa1
Martin E: Heter han möjligen Peter?

Tycker i vilket fall att Du skall skriva ned storyn och maila över den till Kundrelationer@bmw.se
Bif även en länk till denna pågående tråd.
Martin E
Roffa
Skönt att någon fattar att man inte ska behandla sina kunder som skit.
Egentligen borde jag göra det men sakfrågan är redan löst och jag fick rätt.

I rest my case

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.