AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
825

Borttagning av T-ribba

Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Som många andra så ska jag bort med T-ribban i M-fonten. Har läst Forrys Gör-det-själv inlägg och det är ju ett alternativ att byta ut det mot ett snyggt svart alu-nät. Men har läst omkring på forumet och inte förstått riktigt vad man måste byta ifall man vill sätta dit ett orginal m-5 nät. Är det bara att köpa ett nät från en m5:a och borra ur för kylkanalerna och montera dit eller är det något annat också som måste bytas? Många måste ju ha gjort detta...
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Mej veterligt så är det bara borra ur kylkanalerna, och montera dit, blir ju bättre än alu-nät :)
Lycka till
Forry

Min bil
Länk
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Jo om det är bara nätet man behöver så kanske man kommer undan med ca 500kr och då är det väl inte värt att titta på andra alternativ. Då får man ju "orginal" m5-look. Inte någon annan som har gjort ingreppet?
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Det var bara att köpa, borra och sätta dit... inget behövde bytas för min del i alla fall.

Lycka till!

/Jake
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Det låter bra, vad kostade gallret?
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Nr 2 på bilden USD 68,64 Länk dvs melln 600 - 1000 kr på BMW Sverige skulle jag tro.

/Rickard
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Nu har jag äntligen fått tummen ur och montera ner fronten och plockat lös gallret, även ringt till BMW och fått veta att gallret går på 570:- hur ser m5-gallret ut, har det fästen till kylkanalerna eller måste man skippa dom och bara ha hål?
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
länka gärna lite bilder på hur det blev. Är själv sugen på att ta bort T-ribban

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.