AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
735

om du har nåt hum om 5serie priser behöver jag råd!!!

Na
53
Nallen
525iT 93
Skulle vilja ha ett hum om vad man skall leta i för penning klasser, vill undvika allt för stora repkostnader första året iaf p

1. 520 Touring 91/93 AUT/MAN ACC hissar clås m,m mil typ runt 20K verkar vara logiskt

2. 525 Touring 91/93 samma utrustning och mil

Om någon ser en fräsh av dessa droppa gärna ett mail direkt till mej hehe
bilfirma helst och helst automat, e lite krallig i kryckarmen efter en trafikolycka
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Hej!

5-serie touring kom först 1992.

Köp 525i Touring -93!
1993 kom denna med VANOS. En sådan fullutrustad med Aut. kan du idag få för 50-60000 kronor. Bilfirmor tar generellt sett mer än privatpersoner, kolla på www.bytbil.com för att se riktpriserna därför att många bilfirmor däribland den jag jobbar på sätter priser utifrån denna "databank".

Hursomhelst bör du inte ta första bästa och inte en utan servicebok. Varför ens se åt 520i när du för samma pris ofta kan få en 525i?!
för info om E34-karossen se Länk

//Tomas M
518iS -88
Na
53
Nallen
525iT 93
Har kikat där men verkar vara bristvara på 525 Touring auto hehe hittat 1 eller 2,,ena var ifs en 92 I Borås bara skit ( sen en importerad i Skövde 93:a men dom hör aldrig av sej, ställde för många närgångna frågor antar jag hehe
Tack iaf )
Hej,

det verkar som som du är intresserad av en automat. Det kan iofs vara trevligt. Dock kostar det enligt min erfarenhet ca 20' att fixa en rasad aut och ca 7' för motsvarande manuell, ska man köpa beg bil skulle jag satsa på manuell låda på en så pass gammal bil. 50-60' för en 525iT 93:a fullutrustad låter lite, men är det en ok bil är det väl bra. Har själv haft en 530i 93:a med manuell låda, en ok bil som börjar kännas lite gammal nu dock. Fick byta generator(ca 5000) och stötdämpare (3000 tror jag) på 1,5 år. V8an är trevlig, men sexan drar mindre bränsle (1,5-2dl skulle jag tro).

Håller med föregående inlägg om att man ska undvika 520, 525 drar marginellt mer och är betydligt starkare.

/Simon
Na
53
Nallen
525iT 93
Blir en 525:a troligast utan automat (bara bilen har armstöd blir det bra)
Provkörde båda modellerna idag och JÖSSES vilken skillnad mellan 520 och 525, var som å åka moppe kontra mc hehe
Tack for all info grabbar,,kul me ett forum med kunniga hjälpsamma människor )

*snaaaaart BMW ägare*
Pe
4
Peter Pellving
525ixA touring -94
Kan du tänka dig en -94, 525ix Touring med autoamat?
Den har både automat och armstöd, kan det bli bättre.
Bilen har nu gått 11900 mil. Jag är andra ägaren, full servicebok och dokumentation. Bilen är diamantsvart med beigeskinnklädsel, AC, farthållare, elstyrda stolar med värme, airbag ,elhissar, lilla datorn, mm.

Se bilen på www.drive.to/bmw525ix

Priset: Bud

Peter
Na
53
Nallen
525iT 93
Redan fixat en 525iT 93:a med manuell
tack iaf )
eddie
Nallen
ja har en 525 -92- aut.all utr förutom farthållare.

Montana
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.