AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.245

hur strokar jag en m40 motor?

Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
tja har ju läst mekguiden om hur man trimmar en m10 men nu undrar jag om någon har strokat en m40? och isåfall hur gick ni tillväga? jodå jag vet mycket väl att det inte är den bästa motorn att trimma och många kommer säga åt mej att sätta in en turbo men sånt är jag helt ointresserad av jag vill trimma min m40 då jag faktiskt tycker det är en rätt bra motor visst man får byta kammen o remmen rätt ofta men i övrigt så gillar jag den faktiskt sen undrar jag vad skillnaden är på en 316 och en 318 topp får jag tex högre komp om jag sätter en 316 topp på en 318? jag har iaf planer på att porta min 318 topp samt om det går få i lite större ventiler sätta på ett redigt extarkorrör samt letar efter ett vettigt insug och jag har dessutom sett att urvalet av trimkammar är rätt litet så jag undrar dessutom om det finns någon vassare kam än de motornord och schmiedman säljer? tacksam för svar
Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
ingen?

funderat lite mer kring det här med att stroka motorn vore fan kul att göra undrar bara vad för vevaxel man ska använda eller får man tillverka en helt ny tro? än så länge så står portning av topp överst på listan tillsammans med extraktor och trimkam nån som har erfarenhet av enem har fått för mej att man kan få en kam tillverkad av dom stämmer detta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.