|
|
|
|---|---|
|
tänker göra oljebyte själv på min Z3 för första gången, tittar lite på BMW:s sprängskiss vid oljefiltret, finner där två små o-ringar, hur skall dessa sitta? skall båda användas? kan tänka mig den ena på "pinnen" som går genom filtret men den andra? uppskattas om någon vill svara som bytt olja själv. mvh Uffe/bildock | |
|
Nu vet jag inte vilken motor Du har,men på de BMW´s jag har ock har ägt så är den lilla O-ringen monterad på pinnen ca 15mm från spetsen,ock den större sitter längre upp på pinnen. Den stora O-Ringen är för locket. Du ser vart dom skall sitta när Du demonterat locket till Oljefilter burken. |
|
|
Hej Bildock, Är lite osäker ang den o-ringen du nämner då någon ny sådan inte följer med vid köp av nytt filter hos BMW. När jag för 3-4 veckor sen (och även förra året) köpte oljefilter på BMW så fick man själva filtret en packningsring av gummi med diameter 7-8 cm som sitter i själva locket på filterbehållaren och en koppar-bricka till skruven i oljetrågen. Jag tänkte inte på om det sitter någon o-ring på själva "pinnen" i oljefilterbehållarens lock då jag inte hade fått med fler grejer för eventuellt byte. Mvh/Rolle |
|
|
Hej igen, Kollade på sprängskissen och o-ringarna med numreringen 4 får man inte med oljefiltret, inte när jag köpte iaf. Jag fick med nr 5 Länk Mvh/Rolle |
|
|
tackar för inläggen med svaren, ang. mitt spörsmål är just att skissen visar två o-ringar och med nr.4 och med samma dim. mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.