AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
634

Batterimontering bak e30

li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Söker efter bilder efter hur + "plastplinten" sitter monterad i motorrummet i E30 325
Undrar om någon kan vara vänlig och ta ett par kort och skicka till mej, hittar inget vettigt på nätet.

Mvh

Frederik

fjs@emco.se

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kolla om du inte har förstansade hål i isoleringen. Har för mig att det var så på min. Om man kollar på den sida som är in mot torpeden.
Kan försöka komma ihåg att knäppa några kort annars om jag är ut till bilen.

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Skulle var jättesnällt...

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Hittade hålen som + plinten ska fästas i, men vet fortfarande inte var strömkabeln ska komma ut i motorrummet.

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Den kommer ut på högersidan. Inte på torpeden utan på plåten ut mot skärmen, nära hörnet. Där finns det också markeringar i isoleringen som talar om var hålet ska vara. Kolla upp den så hittar du rätt. :)

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Tack!

Ska kolla nästa helg.
Sitter 40mil från bilen just nu hemma i Stockholm :( , så lite svårt just nu....

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Fixat batteriet bak nu, var inga större svårigheter! fixade 2 jordpunkter bak för säkerhets skull. strömkabeln var lätt att dra längs med tröskellådan med dom andra kablarna, och utgångshålet i motorrummet var förstansat - bara att banka till med hammaren ett par gånger så gav plåtbiten vika, och kabeln kunde dras upp och kopplas in i "dosan".

Sommarbilen

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.