AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.381

Fynd? M3 Carbon edition..

Länk

Är inte denna vagn riktigt lågt prissatt?? Någon som känner till importfirman?

Jag har tyvärr inte råd/möjlighet att köpa den just nu, men nog tusan skulle jag vilja.. Vet att många ogillar interiören, men jag skulle nog trivas där..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Finns inget som heter "Carbon Edition" till E9X..fattar inte varför en del annonsörer på blocket skriver det i annonserna, falsk marknadsföring.

Rött läder är för mig en fet no-no..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Fast priset var ju helt ok måste jag säga. Såldes en snikad 07a för ~460 för ett halvår sedan, men den hade lite mer mil, en vettig färg på interiören och jerez lackering.
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Jag har ringt på den och firman verkar hittills seriös, vet någon något så vill jag gärna höra.
Den är ju ca 100' billigare än den billigaste M3an med DKG-låda i Tyskland... ytterligare en bilfirma som sysslar med välgörenhet? :)
Företaget är en enskild firma som drivs av en kille född 1984.
Känns lite halvseriöst att ta bilder med en mobilkamera? när man ska sälja en bil för så mycket pengar.

Länk där är han som säljer bilen
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Fanns DKG-lådan för så länge sen? En -08 bör ju vara tillverkad innan sep. -08.

Känns lite märkligt att driva en enskild firma och ha bilar för 7 milj. i lager...

MVH Christofer
skruv-varning kanske? :)
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Ingen som vill ha denna? (släpps för 315´) så jag kan ta m3an, de tog nämligen inte min i inbyte då de var nerringda på den och föredrog affär utan inbyte.. Bilen kommer f.ö från ett konkurrsbo i Tyskland.. (och ja, jag har tittat upp bilen)

Länk

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Philipbr

Hur har det gått?

Annonsen finns kvar så uttalandet om att de vart nedringda vart nog en lögn från deras sida? :P
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Vilken slutledningsförmåga!

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Det gick inte så bra då de ej tog mitt inbyte, njae det där med nerringd vet jag ej hur mycket sanning det låg bakom. Jag kan iofs tänka mig att många nyfikna ringde och spelade intrresserade bara för att fiska i om det stämde. Jag har pratat med flera gånger efter och kontrollerad hela förfarandet. Du betalar ej för ens hemma och registrerad.

Jag håller på att titta på andra där de tar inbyte (då 335an är relativt svårsåld)
Men blir min såld är denna absolut aktuell,
då den också är en "nagel i ögat" när jag tittar på andra då den kostar ca 100´ mindre.

Mvh
Konkursbo i Tyskland låter inte så bra. Är du säker på att den är såld i Tyskland? Många leasingbilar som bankerna tog tillbaka på grund av finanskrisen i Östeuropa köptes upp av tyska handlare. Leasingbilar från Östeuropa är ofta väldigt slitna och för övrig är konkursbilar (jämför med de som i Sverige hamnar på KVD) i allmänhet ganska otrygga.
Er denne fra samme selger? Länk
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Travel-In-Style

Vart vill du komma med den kommentaren?
Du behöver inte lipa för att ingen ville betala 80' för din M3 utan s-bok.
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Nautilius: Japp det är samma bil på ny annons, de har även lagt ut en annan:

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Istället för att leta bland krockade Baltimporter, varför inte kolla in denna istället? Länk M3 E90 Sv. Såld, reservationspriset uppnått vid 390.000kr. Vad den slutar prismässigt får vi reda på onsdag.

-------
//Lövet
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Den är från tyskland och ingen ex-import innan dess men nåt skumt är det säkerligen. Har dock inte hittat vad än. Va inne på bmw i veckan med chassinummer och väntar på det svaret så får vi se. Fick iaf 335an såld i helgen! så nu börjar letandet på allvar!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Firman som säljer är seriös, ring och snacka med dom och kolla på bilarna när dom kommer hem...
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
seriös? Bedöm själva - Först sa han att jag kunde komma ut och titta på bilen senare under eftermiddagen (detta var i Måndags)) då den var påväg på transport till sverige. Den skulle bara på m-test. Så ringde jag en gång till och då var det lite försenat på m-testet så jag skulle komma dagen efter istället.
Då ringde han och sa att bilen hade fastnat i tullen och likaså han som Körde den (alltså ingen transport som han sa tidigare)

M-est innan tullen :) vi får se vad som händer nu. Absolut han var väldigt trevlig men detta kändes lite väl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.