|
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som känner av en stor skillnad mellan vinter och sommar hjulen? Satt på 17" runflat däck och bilen brukade dra iväg vid minsta lilla skiftning i underlaget. Nu med 16" runflat på odubbade känns bilen helt annorlunda mycket mjukare och snällare. Kan verkligen 1 tum och lite gummi göra så stor skillnad ? Hade dessutom tänkt dra på ett par 19" till sommaren och hur kommer bilen att kännas då ? Körbar eller inte? Ska även tillägga att jag inte har m-fjädring. | |
|
Vinterdäcken är ju lite mjukare också eftersom dom är av gummi.. Jag tycker verkligen man känner stor skillnad mellan sommar och vinter samt stora och små fälgar.. fattar inte att folk pallar att köra med fetingfälgar. På e30 är det max 15". Körde 17" ett tag men det var ju rent helvete.. Vill man vara fin får man lida pin =) |
|
|
Hade 19" på min e46:a och den var stötig som fa!! Undrar om 19" på e90 känns lika mycket som på en e46:a |
|
|
Jag har 19" och sportfjädring på min E91 och jag stör mig inte alls på att den är stötig eller så. Tycker det funkar klockrent. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.