|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Det var inget. Hittade en nu. :) |
| Stefan: Jämfört med dina bilar är det mesta rent av slött. :) | |
|
Slö och slö... Om jag inte minns fel körde Stefan ganska nyligen en 325 steptronic, den tycks han ha glömt... =) MVH Christofer |
|
|
crille82: Stämmer bra! Nu har jag glömt den bilen:-) PS: man vänjer sig ganska snabbt, har åkt en 520d samt Mini Cooper och kontrasten mellan 335an var ganska stor. Tyckte rent av att 177hk motorn kändes riktigt trevlig. Lus: Passaten var fin men den förväntade effekten uteblev. //Stefan |
|
|
Crille82 => Har du några konkreta exempel på hur mkt rabatt man kan tänkas få på en Passat CC? Jag tycker det verkar vara en trevlig bil som dessutom får bra kritik i div. biltester. Mvh/ Niclas |
|
|
Handlarna har ca. 9-10% på VW och Audi från generalagenten i Södertälje. 6-8% på bör gå att få som vanlig privatkund. Det bästa är att begära in offerter från så många handlare som möjligt om man inte har speciella kontakter. Ju mer utrustning man väljer till dessdå mer brukar det gå att förhandla, handlarna har bättre marginaler på extrautrustningen än på själva bilen. Redan lågt prissatta paket brukar det inte gå att pruta så mycket på. På en CC hade jag valt till bl.a. Premiumpaket (bl.a. Läder nappa, Bi-xenon med kurvlljus, 18", larm) för 24900:-, Klimatpaket (panoramataklucka och soljalusi i bakrutan) för 9900:- och Radio RCD 510 (flerfärgad TFT-display med touchscreen samt AUX-ingång i mittarmstödet fram. Anläggningen har också en integrerad CD-växlare för sex skivor, samt SD-kortsläsare) för 2400:-. Sen finns det ju gott om andra roliga och prisvärda tillägg. =) MVH Christofer |
|
|
Crille82 => Tack för svaret! Du nämner ungefär den utrustningen jag har tänkt välja till, men du glömde nämna några tillval; Backkamera, parkeringsradar fram+bak, backhjälp, RNS510 (Navigation), fläktar i framstolarna, Lane Assist. Detta för att nämna några :) Mvh/ Niclas |
|
|
PDC med backkamera etc är ju trevligt, finns mycket kul. Navigator är väl det jag känner inte är värt pengarna, men jag vet ju inte vad du vill betala för... =) MVH Christofer |
|
|
"Backkamera, parkeringsradar fram+bak, backhjälp" Hur kör du egentligen? :p |
|
|
Jag älskar tekniska prylar oavsett om de befinner sig i en bil eller inte :) Sen så kanske inte damen i hushållet alltid är så där superduktig på att baxa in bilen i trånga parkeringsutrymmen, då kan backhjälpen vara ett trevligt hjälpmedel ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Tycker parkeringshjälp med kamera är en vettig/kul grej eftersom det är ganska billigt. Tror ganska många med handen på hjärtat kan säga att de inte är jättebra på att fickparkera, särskilt när man har fina fälgar. MVH Christofer |
|
|
Det är dessutom en sak att fickparkera i lugn och ro jämfört med att stoppa upp en trång trafikerad gata med stressade bilister bakom sig. Mvh Johan |
|
BCR |
R36 finns även till "vanliga" Passat vilket jag personligen tycker är fräckare. Ser ut som vilken Svensson-Passat som helst men går som ett skott... och motorn låter fantastiskt. Se omdöme nedan: Länk /Håkan oo=00=oo |
|
Eftersom R36 är dyrare än CC V6 så finns det väl ingen som helst anledning att köpa den. Annat än att baksätet och bagaget är större på varianten möjligtvis. Ljudet kanske är snäppet trevligare i R36:an, man man kan ju ta slantarna man får över och investera i ett sportsystem. MVH Christofer |
|
| Lånar tråden lite. Känner mig lite småsugen på R36a, har tyvärr inte haft tillfälle att prova nån dock. Hur känns den jämnfört med tex en 335 touring? Hur känns köregenskaperna och klippet i motorn och lådan? Fördelarna som jag ser det är bla bättre innerutrymmen och dsg låda. | |
|
Jag har jämfört passaten med 335an och kan bara konstatera att skillnaden i körkänsla är enorm. Förstå mig rätt, Passaten är en trevlig familjebil med bra utrymme och med lite mer klipp i motorn, men jag tycker det var det dåliga vridmomentet som gör att man upplever 335an som mycket starkare. Har möjlighet ska du naturligtvis jämföra bilarna samtidigt för att bilda dig en egen uppfattning. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Självklart har 335 bättre bottenvrid pga två hårblåsar. Det är ju en viss prisskillnad mellan bilarna också. Passat CC V6 4Motion DSG med hygglig standardutrustning och prisvärd extrautrustning kostar 387500:-, BMW 335 x-Drive Steptronic kostar 452700:- absolut ren och har relativt dyr extrautrustning. En välutrustad CC V6 får man för runt 400´ medans en välutrustad 335 lätt passerar halvmiljonen. Sen är säkert 335 en roligare bil för det som har råd... =) MVH Christofer |
|
| Tack för infon, hade gärna köpt en 335i touring men det känns som den inte räcker till när man ska ha in barnvagn och hund. Får se om man kan titta närmare på en R36a eller har ni nåt annat förslag på nån trevlig motorstark och sportig kombi? | |
|
Audi S4 är fin, ligger i samma prisklass som 335 men är större. MVH Christofer |
|
| mm, en sån efter facelift - 2005 hade inte varit helt fel... eller en RS4a men då blir det säkert 150" till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.