|
|
|
|---|---|
|
samma fråga som förut vart ska jag sätta oljereturen i oljetråget eller i blocket vad är bäst/lättast det måste ju finnas någon här som har gjort de!!!!tacksam för svar! | |
| motorn är en m30 b35 | |
|
M30 ser ganska lika ut som m10,har haft min i övre kamkåpan men har flyttat ner den nu till nedre funkar kalasbra.Kolla på min sida så har du bilder,02garaget.com Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| ok tack så mycket såg ju bra ut men jag tänkte borra i blocket och gänga så som du vad tror du om det? var sitter oljereturen på en m30 turbo vet inte vad motorn heter?745?eller vad den nu heter | |
|
Var placerar du turbon. Tror att 745 har avrinning i nederkant på block men då sitter turbon under grenrören. På 2002Turbo sitter avrinningen högst upp i fram på tråget,men där är det gränsfall med att det blir under nivån tex vid inbromsning. Försök att få till fritt fall på ledningen och välj så grov innerdiameter som möjligt. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Här kan du kolla lite Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
tack så mycket för länken var det jag ville veta.. jag ska ha turbon under grenröret typ som 745 tänkte jag ska borra och sen gänga typ där den skulle ha suttit.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.