|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tjejens bil (316-99) ska in på besiktning i veckan som kommer. Givetvis tändes varningslampan för slitna bromsbelägg. Min fråga är ger detta en 2:a dvs ombesiktning. Anledning till frågan är att jag hinner inte se över bromsarna innan besiktningen. Alternativt får jag göra en fullösning innan bes, dvs kortsluta varnarkabeln! Mvh Tobias | |
|
Jag fick "bra att veta" en gång när ja besikta jobb bilen när jag hade kassa belägg runt om, och då var de verkligen kassa kan jag säga. Fullösningen är nog ingen ide besiktningsmannen/kvinnan kollar ju så klart beläggen. Hade vart väldigt slött av dom att bara kolla varningslampan, utan den är ju till för att du ska se när det är dags att byta. Säg som det är att den precis hade börjat lysa men inte hunnit byta men planerar att göra de så fort som möjligt, tror knappast att beläggen är så kritiskt slut när de börjar byta att fordonet blir farligt. |
|
|
Eller bokar du en ny bes. tid när du fixat bromsarna.... Men som sagt var så är det ganska mycket kvar på beläggen då bmw har tänkt att du ska kunna köra ett tag efter att lampan tänds så att du hinner boka service om man skulle lämna in bilen, men det är väl ingen här som gör det ;) Jag bes. min 328 i onsdags den 18 nov. och då kunde bes. inte se hur mycket det var kvar på beläggen, men litade på mitt ord då han förstod vilket bra skick allt annat på bilen var då man är en lite utav en pedantisk människa som gillar när det är i ordning och reda :) /Ricke |
|
|
Hej! Beläggen är helt ok fortfarande så det är ingen fara på det viset. Givetvis ska dem bytas inom kort. Kan inte skjuta på besiktningen då det efter månadsskiftet blir körförbud, 7:a som slutsiffra. Så frågan kvarstår: Blir det ombesiktning med lysande lampa? |
|
| Det enklaste blir nog att kortsluta kabeln. Klossarna har ju lite kvar när varningen tänds. Frågan är i så fall om man kan få ombesiktning på slitna klossar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.