|
|
|
|---|---|
|
Hur mkt skiljer dessa? Eller rak på sak. Kommer insugsbälgen (med annat art.) från 318i att passa min 518i E34. Se bild 318 Länk Se bild 518 Länk /Johan | |
|
Visst tusan borde det vara samma? Någon måste väll ha lite koll?? /Johan |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det olika artikelnummer så är de inte lika. Sen kan skillnaderna vara extremt små till ofantligt stora. Men är det olika artikelnummer finns det med 100% någon typ av skillnad. I det här fallet är det samma motor som sitter i två "helt" olika motorutrymmen. E34:ans motorutrymme är mycket större än E30:ans motorutrymme och placeringen och olika komponenter och den allmäna layouten kommer att vara annorlunda mellan dessa trots det är samma motor. Jag tänkte ursprungligen bara skriva att det säkerligen är olika längd på insugsbälgen pga motorutrymmets olika storlek och komponenternas placeringar. Sen provade jag att googla lite och hittade bild på båda motorutrymmen E34 318i Länk E30 318i Länk Som du ser så är E34:ans insugsbälg längre än E30:ans, precis som jag misstänkte... |
|
Om vi bortser från platsen där orginalluftburken sitter på 518 e34 så borde det väll inte vara några konstigheter att använda den från 318? väll? /Johan |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det borde inte vara mer skillnader. Men som du förstår kan man inte vara riktigt säker förrän man gjort det själv (eller någon annan). Men du bör kunna ta från 318i och sätta i din 518i (om vi bortser från placeringen av LMM och luftfilter). Men hur har du tänkt lösa det med LMM och luftfilter? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.