|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Senaste tiden tycker jag att bilen börjar kännas trött utan det där klippet som fanns innan. 528an (E39) känns mycket piggare. DISAn är visst kass då jag får en dipp vid 3800 rpm om jag accar. Vidare så känns det som om den inte riktigt spinner så där jämn som R6 brukar göra. Känns som om när man ställde tändingen lite fel på sin gamla volvo, lite för högt eller lågt så gick den men det var ngt som saknades. När man sedan hittade rätt så gick den superfint. Lite så känns det - som om den inte har "alla hästar" hemma :) Jag hittar ingen info om stift är bytt och när jag ringer föregående ägare så har han ingen aning då han bara "lämnade" in den. Han, en +50 år ig försäljare, har haft den sen 01 då den importerades. Har gått 17000 nu och servad enligt bok. Sedan är det ett annat fenomen. Om du ligger på motorvägen eller 90 väg eller 70 med jämn gas, du vet läget när man kan släppa upp gaspedalen lite men ändå behålla farten, och sedan börjar gasa så rycker den till. Känns som glapp i kardanen men det är motorn som typ dör/tvekar till. Själv tänkte jag serva den nu och byta stift, luftfilter och bensinfilter. Kan DISAn spöka med det här? Kan det vara katten som har lossnat? Kan det vara kamaxellägesgivaren eller dyl? Inga felkoder när jag använder min INPA med interface. Tips? Mvh, Thomas E "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.