AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
861

Vad kan vara fel?, morrande ljud?!

Ra
4
RasmusS
520i -89
Hejsan. har en liten fråga till er som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Har en bmw 520i-89 e34 gått ca 32tusen mil.

Nu när det har börjat på och bli kallt ute så kommer det som ett "morrande" ljud nånstans bakifrån när man kör där det är lite ojämn väg. ljudet kommer främst i hastigheter runt 20-40km/h.

Är det någon som vet, har haft samma problem? Tacksam för svar MvH Rasmus
Hej.
Det låter som det skulle vara ett lagerljud?
Om det är ett hjul-lager eller om det kommer ifrån bakaxeln är svårt att säga då ljud fortplantar sej lite konstigt som regel?
Prova att palla upp bilen rejält ock testa att köra med en växel i samtidigt som någon annan eller Du själv lyssnar utifrån om Du/Ni kan lokalisera vartifrån ljudet kommer?
Låt en person sitta i bilen ock sköta varv/växlar medans en annan lyssnar utifrån.
Kryp dock inte under bilen !!
Tjena.

Nar mina silentblock var daliga fick jag ett morrande ljud som du beskriver fran bakaxeln. Det uppstod efter att jag forsokt att byta silentblocket, men fick inte ur det helt. Kontentan blev att bakvagnen skavde mot underredet typ. Det morrade framst nar man axxade och det lat bra mycket i kupen. Det lat typ som om nagon borrade i underredet. Kolla silentblocken, latt att se om de ar daliga.
Ra
4
RasmusS
520i -89
Tjenare okej, blir väl att kolla det under helgen.

C.Douglas: vet du nå pris på silentblock, och vart man hittar det? mekonomen?

Tack för snabba svar! Ha en trevlig helg alla
Jag köpte mina på Micro bildelar, de var inte alls dyra.. 200 kr styck har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.