|
|
|
|---|---|
| Tänker återställa compacten till mer originalstuk.Sitter 18" fälgar med 225x35 profil på just nu tillsammans med sänkfjädrar fram. Hur mycket dom sänker vet jag inte, men på tok för mycket i alla fall. Bilder på hur det ser ut med 18" finns på profilen. Bak är det vad jag kan se originalfjädrar. Fick på vinterdäcken på original 15" fälgarna nu, å bilen blev mycket behagligare, så 18" ska inte på nåt mer. Tänkte leta rätt på de 16" fälgar som ingår original till 323 compacten med m-paket och lägga på till sommaren istället. Solfilmen bak åker också av, men m-fronten och backspeglarna behåller jag. Ska byta bromsar nu, så då tänkte jag ta fjädrarna i samma veva. Men vart får man tag på en lämplig sänksats så man får lite trevligare stuk på bilen, men utan å extraknäcka som snöplog? Jag vill inte montera originalfjädrar fram, tror inte det blir snyggt helt enkelt. Hur mycket är en compact med m-paket sänkt från fabrik? Mekonomen har ett set som sänker 35mm fram och 15mm bak, det kanske hade varit något? Tacksam för svar | |
| har inte så stor koll men jag tycker att orginalbakfjädrarna är tillräckligt låga särskilt om du bara ska köra 15/16". fram däremot kanske det blir lite högt. med mina 17" så ser det lite högt ut fram. | |
|
35/15 blir lagom tror jag, eller oringinal M-chassie som är typ 15-20 mm lägre än standard. Förresten Powerposta om du ville köpa 16" original 323ti M fälgar jag har en uppsättning till salu! Ett alternativ är att leta fram ett original M-chassie till compacten, jag har ett på hyllan men behåller det nog, har dock ett par polare som kanske vill avytra sina. Fram är det VÄLDIGt enkelt att byta om man köper kompletta fjäderben. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
| Original fjädrar med m-front tror jag inte blir nån hit. Ett alternativ skulle kanske kunna vara att helt enkelt bara ta original fjädrar från en m3 e36 och sätta på fram. Någon som vet om m3ans framfjädrar överhuvudtaget passar på en 318 compact?? Men ett original compact m-chassie är minst sagt lockande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.