AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.291

Någon som privatimporterat däck?

be
33
beemratouring
320iA M-sport touring -03
Tjena! Ja det låter kanske lite flummigt, men när jag söker runt lite på olika BMW-forum, bl.a. e46zone.com och även efter att ha pratat med folk på svenska forum så har jag blivit rekomenderad Falken FK 452 som tydligen skall vara ett "smalt" däck? Det är så att jag har 9,5"-fälgar som ska in i bak på en e46 touring. För att det ska se bra ut rekommenderas 265/30-19, men däck mellan olika tillverkare har ju olika utseende och vissa är mindre rundade än andra, så endel 265:er skrapar i medans andra inte gör det.

Däcken är alltså 2st 265/30-19 och 2st 235/35-19.

Pris hos nordendäck 6950:- inklusive frakt och återvinningsavgift.
Pris hos camskill Länk 5782:- inklusive frakt.

Alltså, har någon handlat av camskill tidigare? Mellanskillnaden kan man ju lägga på montering/ballansering hos någon firma av seriösare slag så man slipper skador på fälgen tänkte jag.

Mvh Andreas
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Lite citat från diverse sidor:

Evoclub Sweden:
Camskill är grymma!
"Mike är snabb och ringer ofta och dubbel kollar så man inte har glömt något och så allt blir rätt. 3-4dagar är normal lev."

Rejsa:
"Beställde iaf ett gäng Yokohama A048 till farsans Europa där, och det var snabb leverans och bra pris."
"Funka utmärkt för mig! tog 1v ca"
"Har bara köpt falken 452 där (Camskill) men det funkade utmärkt och jag tjänade 1000 spänn per däck! "
"Beställde igår och fick mail direkt om att de ska skickas idag"

Automotor&sport
"Köp era däck här. Klart billigast och perfekt service.
Länk

Plus att de har väldigt bra rykte bland diverse Engelska klubbar och forum gör att jag skulle våga beställa därifrån iaf.

Mvh Henrik
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
En polare till mig beställde däck från Camskill, inga problem.

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.