|
|
|
|---|---|
|
ex. "Jag har en 93'ans 325i som jag importerat själv från tyskland -02, och den har bara gått 10000mil" tycker man ser nåt liknande väldigt ofta när man sitter och kikar i Galleriet. Verkar som om man åker och köper en bil, men inte gör nån milsökning. tror tyskarna åker 5-7000 mil om året, verkar det då väldigt troligt att en m3 -93 gått 9000mil? När det fanns BMW här i Borlänge, fick dom in en 525 E34 som hade 17000mil på mätaren, såg fräsh ut och gick bra. Den gjorde dom en milsökning på, det visade sig att den gått 80000mil som blodtransport. Sug på den. | |
|
jag har en m3 93 som du hänvisar till. bilen har nu gått precis över 10 000 mil den vart importerad från tyskland 95 och den togs ut sent 93 så den gick ca 1½ år i tyskland. efter det hade bilen gått ca 3000 mil. jag har haft bilen själv i ca ett år och kört under 1000 mil mätaren skulle iof kunna ha ställts om i sverige pga utav att någon kört 6000 mil på ett år eller att den i själva verket rullade mycket mer i tyskland. men jag tycker det låter lika realistiskt att den inte har gjort det. en familj/person som köpte m3an ny i tyskland kan mycket väl ha haft mer än en bil och då kanske de körde mer mil men då blir det ju uppdelat på flera bilar. larsson -m3 93- |
|
|
>>Nilez Då tar jag för givet att din bil har rullat minst 50000 mil;) Min container har iaf. gått 11000 mil på 3 år. //Marin |
|
|
den där blodtransporthistorien är ju bara en skröna. det enda som ändras är bilmodellen och hur långt den gått samt vilket verkstad som upptäckte det. bara skitsnack alltså. men visst skruvas det. därför skulle jag aldrig köpa en bil, varken svensksåld eller importerad, utan att kolla mätarställning. Mvh Johan |
|
|
Sanningen är väl ofta den att visst kan en fin BMW i tyskland kanske rulla 3-5000 mil/år de första åren...sedan säljs den och då rullar den inte lika mycket varje år. /Simon |
|
|
Blodtransportskrönan verkar spridas friskt....en god vän har hört den av två bilhandlare i Värnamo! Dock är de avslöjade tack vare bl a detta forum! /Simon |
|
|
Johan 328i: En kompis jobbade på den verkstaden. Tyvärr ingen skröna, men det finns tydligen fler tyska blodbilar i sverige. Marin: har en svensksåld 325i -91, har gått 22000mil. |
|
|
HHHHHmmmmm, undrar vart alla svenska taxi, bud, blodtransport mm bilar tar vägen. Alla tyskar ligger inte och kör 19 mil (7000 mil om året) om dagen som de flesta verkar tro. Det är som att säga att alla svenskar kör 10 mil om dagen 365 dagar om året. /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Men ni kanske kan gissa var alla nato och stats ägda bilarna hamnar....och dom har rullat lååångt. | |
|
de e ju inte bara tyska bilar som skruvas förresten.. går ju att göra hur lätt som helst i sverige oxå. finns folk som gör det för pengar och om man gör de innan besiktning så kan man ju mygla hur mycket som helst. larsson -m3 93- |
|
|
Det körs mycket bil i Tyskland. De tar nästan alltid bilen på låååååånga utflykter över helgen (därmed förbud mot tung trafik på helgen). Det är deras livsstil. Men det är väl satans konstigt att alla importbilar har rullat mellan 8-9000 mil nästan oavsett årsmodell. Polaren köpte import på classic auto (eller vad de heter) i södra sverige (som har gott renomme). 8000 mil på mätaren. 1000 mil senare är stenarna lösa i katten. En jobbarkompis har jobbat på VAG. Han säger att det sker vid ca 20000 mil!!! Min bil har haft en ägare innan mig, leasing bil, alla servicar gjorde hos BMW. Allt finns i deras databas, tom när killen har bytt lampor. Det kan man kalla dokumentation! |
|
| Grunden i alla så kallade "klintbergare" (Bengt Af Klintberg har samlat alla moderna skrönor i boken "Råttan I Pizzan") är att det alltid är en kompis eller släkting som har hört historien eller varit delaktig i den. Blodtransportbilen ÄR en skröna. Ofta uppkommer de moderna skrönorna av uppfinningsrika studenter men i fallet med blodtransportbilen är en bitter svensk bilförsäljare mer troligt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bimmerman tar väl hand om Natobilarna:) Carnal: BMWs kattar har en förmåga att gå sönder i förtid, på bla 540 ,Askens innanmäte lossnade runt 7000, och det finns flera på detta forum som råkat ut för det.Men normalt sett har din kompis rätt, uppemot 30.000 mil sedan börjar det bli kört, speciellt om styrningarna är slitna på motorn. En bra sätt är att kolla avgasvärdena på SBP eller likvärdigt en bil på 10.000 mil ska ha väldigt bra värden , är det på gränsen till övre gränsvärdet så ska man nog kolla extra, kolla också så det inte sitter nya kattar under. MVH Hasso |
| Hasso: Vad menar du med Nato bilarna på bimmermans firma?. Blir lite kallsvettig köpte en sådan av dom förra året. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Från hasso till Husse. oroa dig inte, inget fel att köpa in bilar från amerikanska natoförläggningarna i tyskland.förmodligen bra mycket bättre än att ta dom från USA. Din Town Car spinner väl fint heller hur. Attans eleganta är dom också. Var just ditt ex kommer ifrån vet väl bara bimmerman. MVH Hasso |
| Hasso: Jo då den går väldigt fint så dom 9000 mil som mätarn visar stämmer nog. Det brukar märkas mer på en jänk om dom gått över 25000 mil framför allt på inredningen vilken är i nyskick på min. Tycker dock att det verka lite ovanligt att Nato soldaten valde Lincoln Town car framför de vanligare camaro/corvette, mustang som nato import, brukar väl vara stabs bilar för högre officerare? men som sagt då skulle det märkas på inredningen. | |
|
Du behöver inte vara orolig Husse..... Har du kvar den? |
|
| Bimmer: Ja har den kvar, har tuff code behandlat den så den klarar svenska klimatet och behåller nyskicket under. Bilen går nu kanon efter massemätar byte + tändkabelsats orginal. Ångrar dock lite att jag inte köpte en E38 740 som dock skulle funka lite bättre i vardagslag men får väl skaffa en E32 735 som bruksbil. | |
|
Milen är bara en fingervisning på vilket skick man ska förvänta sig på en bil. Det är alltid skicket som är viktigast och inte milen. T.ex. en skruvad M3:a skruvad från 12000 till 7000 men med ett skick som motsvarar 7000 är ju ett bättre köp än en som gått 10000 ärliga med motsvarande skick. Mip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.