|
|
|
|---|---|
|
Jag var och köpte fyra fälgar med vinterdäck, allt fungerar perfekt förutom vänster bak där skrapar fälgen i bromsoket, har givetvis inte kört med det utan kände det när jag snurrade runt fälgen för att lyssna. Med min reservhjulsfälg fungerar det utmärkt, det är bara vänster bak som strejkar, alla andra hjul går jättebra, det spelade heller ingen roll vilken fälg jag tog ur uppsättningen för det var likadant vänster bak fortfarande, kan jag ha fått bromsoket fel på något sätt? fälgarna är 15" svarta vanliga plåt/alum-typen... | |
|
Är det rätt ET/inpressningsdjup? Det står på fälgen nånstans. Antingen ET eller IS. Det där borde gå att lösa med spacerplattor om du nu har fel inpressningsdjup. Är det rätt inpressningsdjup, så har du nåt vajsing.. -- Markus |
|
| ja, det är et/is 20 på samtliga fälgar även orgfälgen... spelar ingen roll oavsett hur jag byter det är just vänster bak som krånglar. där kan jag bara använda fälgen ifrån reservhjulsbaljan... fälgen skrapar precis i okets yttre kant, kan det vara så att jag fått dit oket fel? lr har någon bytt till större ok någon gång? blir tokig på det här snart. | |
|
eftersom det inte spelar nån roll vilken fälg du tar och att det funkar på alla andra ställen på bilen så är det ju bromsoket som är problemet. ta isär och kolla, så ingen har satt dit det konstigt på nåt sätt |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
oket måste ju som sagt sitta fel funkar det på höger sida så... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.