|
|
|
|---|---|
|
Hej tomgången har börjat svaja på min 330d, har oxå märkt att den inte alltid är lika pigg. det kan skilja från gång till gång när man trycker på gasen. bilen har bara gått 30000 mil så den är väl knappt inkörd. hoppas på lite ideer om vad det kan vara. | |
| skulle börga med att kolla railtryck och lmm | |
| ok tack får lämna in den och läsa ut felkoder | |
| hej du har inte haft batteriet borttkopplat?? | |
|
Hej idag var jag inne på bmw och läste av felkoder, fanns bara en gammal på glödstifft. dom trode att det kan vara lm som ligger inom gränsvärden som var trasig, ska prova att koppla ur den och provköra. boozbjörn: jo batteriet har varit bortkopplat över en natt utan skillnad |
|
| dom kollade även railtrycket men bara på tomgång och det vae perfekt. | |
| hej idag kopplade jag ur lmm och det blev inte den minsta sämmre, så det blir till att köpa en ny, kollade på bmw och där var det dyrt över 3000. är det någon som vet något billigare ställe? Mvh//Jimmy | |
|
Är det någon som har art nr på den gammla sorten och den nya så är jag evigt tacksam |
|
| 13627788744 | |
|
Hade samma problem med min och då var det bara att den "tappat" tomgångsinställningarna. Men Det upptäcklte BMW direkt när de kollade felkoderna så det kanske inte var problemet för dig. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| backard: Tack det nr har jag redan fått från bmw men fanns det inte en äldre modell oxå? | |
|
Det ska vara denna då. 13627787076 |
|
| Tack | |
| Hur kommer man lättast åt lmm´en på 330:in? | |
|
Kolla kompressions tryck också. På min var ventilsäten helt slut efter 17000 mil. Jag är enda ägaren så jag har full historik på bilen. Det är ett material fel i sätena, jag har renoverat motorn nu, men billigt blev det inte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.