|
|
|
|---|---|
|
Satt bara o tänkte på de går de att sätta dit ett topplock från en m60 på tex en 518 eller 318 då de är som två st 4 cylindriga topplock i o med v8. Är de någon skillnad på topparna mellan 3 o 4 liters v8an. Antar att ventilerna är större i 4 liters v8an andra kammar kanske men ja vet inte. samma går de o sätta dit 16v topplock på en gammal 8v motor. bara fundera lite på de då ja har en m60-b30 ståendes o en 518 76 | |
|
Någon här som testat liknande eller sett någon annan som gjort det? skulle bara vara kul o veta om de ens går skulle ju va coolt om man kunde få dit den toppen på gamla 518 så va den plötsligt en m10 16v. |
|
| Jag sätter mitt liv på att de inte passar. | |
| hehe ok var nästan de jag misstänkte men finns de någon ens har prövat o göra de. | |
|
Efter en titt på skisser kan jag konstatera att de inte finns många likheter. Säg att du skulle få på topplocket så har du fortf stora problem med kamdrivningen :P Glöm det, finns ingen som gjort o kommer aldrig göra. |
|
| Ok vad bra då behöver ja inte dissikera v8an i onödan för att få veta. Men tackar för ditt svar då vet jag att de inte går hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.