AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
594

M5-an i Karlstad, -93,

den blå på forumet som varit till salu i ett halvår.

Är det nån som känner till nått om den, kört den eller??

Jag är väldigt sugen att gå från FWD till RWD!!!

Åker idag en saab 9000 på ca 280hk, tror ni man blir besviken på en M5 från -93????

Lite hjälp å stöd, snälla ;-)

seeU ?
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Har själv åkt Saab 9000 Aero innan min M5:a,den va chippat + lite mer,och denna drog jag många Bmw med.
Det är nå visst när turbon drar,men En M5:a är en helylle bil jämfört med Saaben.
uppp

ingen som vari i karlstad å kollat på den blå??

Vad är det för nått jag läser om skjutna kolvar på 3,8-motorn??

är kolvarna för klena?

för små spridare??

för dålig kylning??

lite åsikter??
kan inte ge några garantier för att jag talar sanning, men jag vet att det finns en likadan bil i karlstad som är upplagad import, voltad, bytt tak, riktad mm. Känner killen som lagat den lite gran, han har kört rally, och det är i allra hösta grad en seriös lagning. men som sagt om det är den bilen, eller en på prickaen likadan, vet jag ej
Bara en upplysning på frågan
ha en trevlig kväll
tobbe
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har sett den på nära håll. Inredningen var inte fin, sliten på flertalet ställen. Det var alcantara/tyg i den. Den behöver sig en vaxning, men den verkade inte vara dålig i lacken. Sidoblinkerserna sitter något felmonterade, men det ser OK ut. Vet inget om motor/växellåda, men den gick utan missljud när jag hörde den.

//Schnitzer
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag följde en kompis till Karlstad och titta på en blå M5 -93 med nurnburg paket som han var intesserad av. Första intrycket var ok, nylackad å fin invändigt. Men kompisen som är mycket duktig på plåt å lack jobb gillade inte att vänster sida var mer utbucktande än höger sidan, samt lack jobbet vid närmare granskning. Vid prov körningen så missade bilen på höga varv (över 5500 rpm). Det blev ingen affär då men säljaren skulle byta tändstift och justera förar dören som också kärvade. Annars så var bilen ok. Men jag är inte 100 på att det är samma bil du menar.
///// husse /////

det vart alltså ingen affär??

den jag menar är den blå som e anonserad 3 ggr på börsen. från karlstad

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Nej! min kompis tyckte att bilen uppfyllde hans krav. Jag vet inte om det är bilen som annonseras här men samma färg kombination Blåmet/silver nertill. Men det kan ju finnas en till som är fin utvändigt och ful inredning, enl ovan.
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Hejsan! Menar ni den blå M5:an med 17" Azew fälgar?
En kompis har köpt den. Är det den som har varit voltad?? Det skulle han inte bli glad att höra! =)
MvH:Bula
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bula: Bor du i Karlstad?

//Schnitzer
////// Schnitzer ///////

Nope, därför frågan, lite långt å åka på en tveksam bil.

men nu lät det ju som den va såld?

///// Bula ////////

Är det den som varit anonserad tre ggr på börsen som han köpt,15000mil, blå med Nurnburg-pak, 95´´ ??
Vit tyginredning??
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den kanske är såld nu då, men om jag ser den i Karlstad snart så kan jag ju skriva det.

//Schnitzer
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Hej igen! Bor i Oskarshamn..
MvH:Bula
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.