|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har två funderingar, båda gäller bakluckans region på e39. Det är så att gasdämparna till både bakluckan och bakrutan är trötta. Bakrutan får jag i huvudet om jag öppnar den och sedan stoppar in huvudet, så det gör jag inte igen. Tack och lov så är det ju inte den jag använder mest. Men nu har även bakluckans gasdämpare bli lite väl trötta. Inte så att jag riskerar att få det i huvudet än. Då vi har hund så används den frekvent. Min fråga är om det är pyssligt att byta dessa gasdämpare själv? Behöver man ta bort bakluckan enklast för att komma åt? Min andra fundering är om det är värt att skarva kablar som är av till bakluckan? Jag har just nu inget bromsljus i bakrutans överkant. Jag antar att man i båda fallen måste riva ner större delen av innertaket i bagageutrymmet för att lösa både gasdämparna och även kabeln som är av. Är det någon som har en länk till en beskrivning av lösning till någon av mina problem? Mvh // Mats | |
|
Jag har samma problem, men har dragit slutsatsen att luckans dämpare inte orkar hålla både bakrutan och luckan och det är därför man får luckan i huvudet. Jag har för mig att jag läst här på Autopower om hur bytet görs och när jag hittar det återkommer jag. Du kan väl också fortsätta söka här? Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Ett gäng länkar till trådar med ung. samma budskap. Länk Länk Länk Länk Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.