|
|
|
|---|---|
|
Monterade H&R 55/35 sänkning på min e46 m-sport 03a sedan för ett tag sen, fram blev de stor skillnad medans bak blev den inte något lägre så de är stuk på bilen nu, va ja fattat är M-sporten lite lägre orginal men tycker ändå de borde blivit någon skillnad bak Förra sommarn hade ja en e46 cab 01a som va m-sport också, och den monterade ja en likadan h&r sats och den blev klart lägre bak, så de va därför ja blev förvånad att min nuvarande bil ej blev lika låg hur har era m-sport blivit när ni sänkt dom? Tacksam för svar Mvh Johan | |
| Ett problem kan ju vara att dom "billigare" sänkningssatserna kan skilja lite... Har den verkligen sänkt 55mm fram? Dom jag har köpt, (60/40) har sänkt typ 30-35mm fram och 20-25mm bak.. | |
|
H&R är ju inte kända för att vara något billigt skräp direkt. H&R:s 55/35 sats ska sänka 35/15 på ett orginal m-sportchassi. Att cabben sänker lite mer bak har förmodligen att göra med att cabbarna är tyngre baktill. H&R använder samma fjädrar på alla modeller förutom Compakten så det är klart att det blir viss skillnad. Eibach har olika fjädrar beroende på vikten på bilen för att avhjälpa höjdskillnaderna. Stod precis i valet och kvalet att köpa fjädrar till min cab. Efter mycket läsning på bl.a E46 fanatics valde jag Eibach. Hoppas det blir bra på min. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.