|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag tycker f10 är ett fall framåt, den ser mycket bättre ut än e60, det är lite av en återgång till en äldre design med rakare front. E60 har jag aldrig gillat utseendet på men jag måste ju gilla bilen för de är en BMW :) Jag gillar e39 mer, de är en som en granne sa till mig om 540in, en snygg och tidlös design. Han kör ändå en nyare s-klass merca så då är de ju ett bra betyg haha |
|
|
För oss som gillar E34:an är F10:an en lisa för själen och en återgång till BMW-klassiska linjer. Och för att inte tala om interiören... 11 poäng av 10 möjliga :o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Dags för lite mer hyllning av E60. Denna gång M5. Länk |
|
|
Sorry, M5 E60 är en flopp. Symaskinsmotor som låter illa på alla varvtal under 5000 rpm, växellådor som ger upp efter 5000 mil, svårtillgängliga inställningar och sist men inte minst en ful kaross (relativt sett). M3:an med V8:an är M5 E39s nuvarande efterträdare - den äger! Vi får hoppas att M5 F10 blir lika fin som M5 E39 var på sin tid! |
|
|
Jag fortsätter hyllningen av E60/E61 som jag anser är en fantastisk bil med unik design som fortfarande känns aktuell. 15000 mil i två E61 och inga fel, endast intervallservice och en viltskada! Nackdelen är kanske säkerheten där den låg lite efter sina konkurrenter. Såg en unik E61 på blocket, nybil av årsmodell 2010 med individualutrustning, skulle lika gärna kunna tänka mig den som en F10 525d. Länk |
|
| snygg bil du länkar till men lite väl högt pris tycker jag | |
|
Ja, ingen rea på den:-) Snygg var den iallafall. När det gäller säkerheten, så har jag hört att man byggt den för att klara av olyckor i högre farter. Detta skulle ha medfört att den inte är optimerad för EuroNCAP:s krockprov.Och derför fick lite sämre betyg där. Vet inte om det stämmer, men det känns ju som att vissa bilmärken opimerar sina bilar för att klara EuroNCAP:s prover på ett bra sätt. |
|
| Jag håller med dig bmw_jerry om prsiet. Tyckte bara att det var kul med den ovanliga utrustningen, kan inte vara många E61 som sålts med komplett individualutrustning i Sverige. Angående priset så är det galet att en bil för 647' saknar t.e.x navigator och bluetooth. | |
|
Snygg ratt, dock! :o) ---- BMW CS #6212 |
|
| Hyllar också E60/61, tack för de två åren jag rattade dig. | |
|
E60: Vinner i längden och är fortfarande modern. F10: Ett jaså.. |
|
| karlhilding: menar du på allvar att du tror att E60 vinner över F10:an i längden ? På vilket sätt då menar du ? Utveckla ... | |
|
Utveckla..?? Behövs det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.