AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
55.196

Hyllning till avgående 5-serien

Sida 3 av 4
M.A. - bra sagt, är ju målet - att folk ska vara glada! :o)
Visst är E39 en snygg bil men jämfört med E60 så ser den bara gammal och föråldrad ut. Tyvärr...

Men alla som har lite koll vet ju ändå att E34 var den sista riktiga 5-serien. ;-)
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Jag tillhör dem som alltid tyckt att E60 varit asläcker ifrån första stund, när den släpptes så var det som en stor käftsmäll. Den ställde alla andra (tyska) bilar i skamvrån. Jag kan gissa att både Audi och Mercedes satt på sina huvudkontor och bara "faan, varför kom inte vi på det där". Det är ju bara att se hur deras senaste modeller ser ut, klara drag ifrån bangles konvexa och böljande linjer.
Att sedan e60 har drag ifrån BMW 02 serie gör det hela lite extra coolt, kolla blinkersen och bakluckan, BMW har inte gjort något nytt, bara förfinat ett gammalt designspråk.
Sedan tycker jag givetvis att e39 är läcker, har ju en själv sedan sju år. När det är lite skymning och man backar ut den nytvättad ifrån garaget så ser den bara så snygg ut, trots oranga blinkers och 15" (h)jul. Men den är inte lika rå och ond som e60.
Jag får erkänna att jag inte gillade e60 när den kom. Tyckte den var väldigt modern men gillade inte oharmonin i linjerna. Jag har vant mig och med M-paketet blev den tom snygg/aggressiv, som en BMW ska vara. Fortfarande inte helt bekväm med lyktorna fram och inredningen men instämmer att den fortfarande är modern (i synnerhet jämfört med konkurrenterna som påpekats).

Jag ser dock fram emot nya 5an och inväntar med förtjusning M-paketet! BMW ska väl köra nyskapande design - vidarutveckling - nyskapande om jag förstått det rätt. Alltså blir nog nästa modell mer kontroversiell igen!
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
När den kom tänkte jag: Det där är en jävligt snygg bil, en sån ska jag ha en dag!
Och efter en höst i den stora jävlighetens tecken med en njurtransplantation som grand finale ska jag i morgon med 99 % säkerhet köpa en 525-04 som en stor j...a belöning till mig själv. Det hänger på prutmånen. Men den är väl god så här års vid kontantaffär?

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
danielb

Kan bara instämma helt.Du tog de helt rätta orden ur min mun...Asläcker och som en stor käftsmäll från början.
Letar som bäst efter en E60 och vill gärna ha feedback på beg då det inte finns någon beg-guide här ännu som sig bör efter så många år....

Mvh Jonas Brinell.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Sett denna beg.test?
Länk
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Äntligen försvinner E60 till förmån för F10. Bangle har orsakta miljoners miljoners € uteblivna intäkter med sin fula design. Jag har ägt och kört många BMW, men aldrig en E60. Det är pga att den är ful och hade dåligt kvalitet till en början. E39 var helt skottsäker och den bästa bil jag någonsin ägt var M5 E39.
E60 går bra och är en bra bil på många sätt, men gillar jag inte hur den ser ut vill jag inte ha den - och många andra har tänkt som jag.

Sitter just nu och specar upp min nästa bil 528i / 525d F10 - E60 är äntligen död, länge leve efterföljaren!!!
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Tack wath.

Kan ju inte åka hrmmmm saabar längre......
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Egentligen borde man lärt sig nu att inte springa på alla dessa dårliga passningar, men gör vel ett forsök till:-)
Rennwagen,hur menar du när du säger att BMW förlorat millioners millioner €.
Hur tänker du då? OK att du tycker att E60 är ful, men det finns rätt manga som tycker tvärt om. Vi har ju redan avklarat att konsulter, pensjonister, Asiater och Jänkare tycker om dom. Appropå poppis i Asien, jobbade på Volvo Personvagnar tidigare. Där fick vi lära oss att en bil såld i Japan, det tjänar vi mycket cash på. Det sades att man tjänar lika mycket på en såld bil i Japan, som 5 sålda i USA.
Sen tillåt mig att skratta en gång till. E39 skottsäker?????? Körde själv en E39 i 7 år. Innan jag bytte till E60 för ett år sedan. Säger bara rost,abs-givare,vattenpump,termostat.

Önskar dig lycka till med din F10. Jag röstar för 528:an. Goare ljud.
Hoppas själv att det blir en 528:a, den dagen man överger E60:.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
M.A. om E60 varit snygg också så hade BMW sålt många fler bilar och inte släppt in Audi A6 på så stora marknadsandelar. Om vi bara tar hälften av Audis ökning under E60 generationen och tillskrev den E60 så förstår du vad jag menar.
Det är klart att ingen vill byta pengar, man skall tjäna pengar på bilar - läs Porsche. Så det är klart du har rätt om Japan, där tanterna sitter och köar med sina M5:or i Tokyos rusningstrafik - such a waist of machinery! Det enda de bryr sig om är att det går att fälla in backspeglarna elektriskt, så de får plats på parkeringar mm.

F10: Kanske börjar luta åt 528:an :-)
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Rennwagen, men inte hade vi velat att BMW kört på Audis tråkspår? Designat bilar som den stora massa tycker är "snygga", men som ser gammal ut innan man hunnit ut ifrån parkeringen på VAG.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
danielb Du har rätt, Audi är en upphottad DKW (Deutsche Kraft Wagen) med sorkdrift (framhjulskrafs), men ingen kan säga att de misslyckats med sin design ur ett kommersiellt perspektiv.
Läs undersökningarn i Auto Motor Sport där BMW tappat och Audi vunnit i både kategorin "Snygg design" samt "Vill ha". Men med F10 är BMW back on track!
Jag har ärligt talat inte sett så mycket av ersättaren till E60 men jag surfade in på bmw.se och kollade lite nu. Det första som slår mig är att bilen har en oerhört blek, feg design. Istället för ett wow så blir det ett jaha? Jag hade nog väntat mig lite mer än detta.

Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
GE
Så sant som det är sagt. Ser den inte äldre ut än e60?
Sitter och väntar på att bilhandlaren ringer tillbaka. Har budat på 525:an. Hoppas..............

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Liten rättning vad gäller DKW: Dampf kraft wagen där Dampf är ånga....
Ursäkta att man är petig.

E60 rules enligt mig,men bra att inte alla vill ha den då det blir bilar över till mig med he he.

Mvh Jonas Brinell.
@GE: Håller helt med. Jag är också besviken på F10 - hade förväntat en ny 5-serie, inte en förstorad E90.
E60/61 väckte åtminstone känslor, tycker F10 är tråkigt design, det blir svårt att välja bil nästa gång.....:-/
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det fina med BMW är att, nästan oavsett modell, så glömmer man alla eventuella nackdelar och alla kostnader när man sitter bakom ratten. Eller varför inte i baksätet?! Den allmänna trivselfaktorn är skyhög i BMW. :)
Man vill liksom alltld hitta ursäkter för att få köra mera...
Länk
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Ja så blev man ägare av en 525-04 igår då. Den är riktigt fin att köra även vid blixthalka. Den blir sällskap till min e 34! E 60 är en underbar bil, hoppas att den är lika tacksam att äga som mina gamla BMW. Och det är sant, man glömmer allt annat bakom ratten.

Kidneyfailure: Grattis till en bra upplevelse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.