AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
55.194

Hyllning till avgående 5-serien

Sida 2 av 4
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Detta gäller vel dom flesta moderna bilar. Dock, så tycker jag att 16 tum funkar på E60, erkänner givetvis att det blir snyggare med 17 eller 18 tum.
Men, nu har vel du och jag lite olika syn på fälg-storlek. Jag tycker ju även om 15 tum på E39:-)
Bara fälgarna passar bilens linjer är det grönt för mig. Bangles design är enligt mig mer fräck än snygg. Drömbilen är förövrigt en svart 645 Ci med 19".

BMW CS #1812

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jämför med Audi A6 som kom ungefär samtidigt som E60. Den blev omgående accepterad men är totalföråldrad idag.

E60 behövde "tillvänjing" när den kom och är känns fortfarande modern idag.
"Lasse, dags att släppa hörnflaggan nu. 90-talet är förbi:-) "

Haha, den var bra... :)

Men faktum är att jag tror den genomsnittliga bilköparen inte bryr sig så mycket om hur bilen ser ut. Det är enda förklaringen till att det öht sålts några e60 alls... ;)
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Mats, exakt så! E60 är fortfarande en nackvridare. Medans Audin kändes last gammal efter 5 minuter.
e60 är utan tvekan riktigt lyckad..känns modernare än många nya bilar ,ställ den bara bredvid t.ex dagens a4:a och jämför.. tycker att bmw:n ser flera år nyare ut då.. vet någon hur många det har tillverkats??
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ett knippe ombygda E60/61.
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
E60 ska pensioneras, men spöar fortfarande dom yngre konkurenterna:
Länk

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

"Det här testet skulle egentligen handla om nya, fräscha Jaguar XF - men istället har en 6 år gammal bil [E60] tagit över. Hur kommer det sig?"

"Sanningen är den att inga funktioner har förbisetts i BMW 5-serie - allt fungerar precis som det ska, vilket blir normbildande i testet."
sa
68
sabbe
520i E39 2000
520d F11 2012
Håller med Lasse, E 60 är inte mycket att hurra för även om den är så klart bättre än konkurenterna.
sa
68
sabbe
520i E39 2000
520d F11 2012
Sedan vad gäller försäljnigen av E 60 karossen är dem mycket missnöjda i Tyskland och övriga Europa.Karossen skulle tillverkas i nio år och inte 6-7.
Därför väljer BMW och ändra innan allt går åt pipan med 5-serien.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Kul att E60 var tänkt att byggas så länge som 9 år, det måste väl vara den enda BMW:n hittils med så lång modelcykel?
Som du säger också tur att dom lägger ner den nu innan allt går åt pipan, synd bara att dom inte börjar nyproducera E39 =)

BMW CS #5139
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
:-) J.L ,Kunde inte sagt det bättre själv. Sabbe var har du hört det? www.chrisbangleärjättedum.com?
Oj vilka konstiga påhopp. Kom igen nu grabbar, det är bara bilar vi pratar om - en bit plåtklump med fyra gummibitar i hörnen, inget viktigt. Eller hur?

Det är tre saker jag inte är så förtjust i med E60:

1. Imagen
2. Fronten
3. Inredningen, instrumentpanelen

Jag skriver ofta lite retsamt, men bara för att jag själv inte riktigt gillar E60 så är jag ändå glad för att det är så många andra som tydligen hittat sin mening med livet i denna fula tingest. ;)

Ni får väl kontra och kalla mig snål eller något, förr eller senare måste jag ändå släppa vinterbilarna E39:an och E38:an. Risken är att det blir en Chrysler 300C touring med en hemi.

God fortsättning, var snälla mot varann nu

varifrån kommer uppgifterna om att den skulle tillverkats i 9år??
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Vill bara klargöra att jag gillar båda E38 och E39, om någon tror något annat.
Båda är snygga designer, som dock börjar bli lite till åren. En av sakerna jag gillar med E60, är att det fortfarande ser modern ut, nu som den ska ersättas. Det samma kan man ju inte säga om E39, den började ju se lite gammel ut när den ersattes. Särskilt brevid en E60.
Sen håller jag med om att i-brädan kunde varit lite mera förar-inriktad som tidigare BMW-modeller. Dock så gillar jag renheten i designen. Gillar att så många knapper hamnat i i-driven istället. Som inte alls är speciellt jobbig att använda, efter man lärt sig den. Dock så tog det ju givetvis lite tid innan alla funktioner "satt". Man är ju tyvärr ingen hacker:-)
När det gäller den totala försäljningen av E60/E61, så har jag inte sätt några siffror än. Men skulle bli mycket förvånad, om den inte slår E39.
BMW E60 är en ren fullträff enligt min mening.

E60 är snart 7 år gammal och ser fortfarande mycket modernare ut än många nyare bilar. Audi a6 eller MB e-klass ser ut som gammla kärringar jämnfört med E60:n. Bilen är: modern, agressiv, snygg, grym, elak, häftig mm. Har ägt två st e39 samt en e60. Har kört E39 efter E60 och skillnaden var otrolig E39:an kändes jättegammal och omodern helt plötsligt. Vill inte smutskasta e39:an på något sätt men 2003 när e39:an var 7 år gammal såg den absolut inte modern ut längre så som e60 gör idag. Jag hatade också Chris Bangle i början men det visade sig att han hade rätt ändå till slut.

Mvh Carlito.
Stod och kollade lite på E39:an ikväll när den stod och gnistrade i skymningen och blev lite tårögd, så vacker är den! Kom att tänka på er och undrade, vad är det ni ser i den där bulliga bussen E60 som oftast körs av IT-konsulter och pensionärer (samma sak), gärna med 15-tums fälgar och ballongdäck ?? ;)
E60 är säkert en toppenbil alla gånger men för mig försvann ganska mkt av själen i BMW iom lanseringen av E60. Och skapelser som 6-serien, X6, 5GT, X1 har inte gjort saken bättre.

Nu kanske jag är lite sentimental då jag nyss sålde min E39 men vilken bil. 14 år gammal ändå känns inredningen snyggare, mer välgjord och med bättre material än de flesta nya bilar idag.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lasse, minsta fälgarna till E60 är 16-tum:-)
Nu är jag varken IT-konsult eller pensionär. Men när jag tittar på E60:n, så blir jag inte sentimental, bara glad. Visserligen lite mindre glad nu som det sitter vinterhjul på den. Men det rättas ju till när våren kommer, och 18-tummarna åker på igen.
Man kan vel säga att E39 är som vacker bok, och en E60 som en vacker laptop.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.