AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
55.197

Hyllning till avgående 5-serien

Sida 1 av 4
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
BMWblog hyllar den avgående 5-serien.
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Senaste Car Magazine har också en liknande artikkel i senaste numret. Har tyvärr ingen länk till denna. men dom skriver ungefär så här: "We where not ready for you when you arrived. We can not belive you are already leaving us....".
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Ja det känns svårt att ta till sig att E60n faktiskt snart är 7 år och skall ersättas, fortfarande ser den mer nyskapande än de flesta bilar som presenteras de senaste åren. Det är mer än man kunde säga om dess föregångare

BMW CS #5139
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Nu var det ju inte min mening att på nåt sätt jämföra den med e39. E39 var ju en mycket kompetent bil, om än inte så futuristisk i sin design som e60.
Och e39 fick också en hel del hyllningar när den pensionerades.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Nu ska vi inte överdriva. Bara för att bilen inte kommer att nytillverkas längre så betyder det ju inte att den kommer att sluta rulla på våra vägar. BMW får ligga i ett bra tag för att sälja fler F10/F11 än de E60/61 som rullar på våra vägar idag.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det jag altså menade var att jag inte vill dra igång någon diskussion om vem som är bäst av E39 och E60.
Fattar ju också att det kommer att fortsätta rulla en himla massa E60/61 bilar på vägarna även om BMW slutar att tillvärka dom.

En lite off topic undran. Vi är ju rätt många pro-användare på AP, som betalar in rätt mycket pengar varje år. Borde man inte kunna kräva ett bättre forum. T.ex. att kunna redigera sin text, om man stavar fel. saknar också att kunna lägga in bilder direkt i ett inlägg.
Är medlem i några gratis forum, där man kan göra dessa saker.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
man klarar sig rätt bra som icke betalande medlem också ;)
Fortsätter lite off-topic. Är just nu inte pro-medlem men skulle inte tveka att bli det om man slapp all fb reklam som finns här på sidan sista tiden, ad-block får jobba på högtryck.

On-topic så fortsätter ju E61 att tillverkas ett tag till.
Det var dags att BMW gör något, E60 är ju som alla vet så otroligt ful.

:)
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lasse, dags att släppa hörnflaggan nu. 90-talet är förbi:-)
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag beställer nog en av de sista E61:orna till våren och njuter av den i 2-3 år innan jag går över till F11. Man kan få ganska bra paketrabatter nu och möjligen kör BMW en sista drive till våren.

Hur ser ni på en 525dT med M-paket kontra en 530dT utan M-paket? Advantage, Comfort, Komfortstolar, Hifi+USB är givet på bägge.
Gorban : Jag hade valt en 525dT med M-paket, så otroligt mycket snyggare än standard! Titansilver eller spacegrå är riktigt fina färger, Och vill du ha lite mer mos under huven så finns möjligheten att chippa.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag hade valt 530d utan M-paket. Gillar varken väghyveln fram eller babianarslet bak. Det blir för många linjer på en och samma gång. Dessutom så sitter jag i bilen främst - inte står utanför och tittar på...

-------
//Lövet
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Personligen hade jag alltid valt större motor framför M-paket.
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Lägg hellre pengar på komfortstolarna än plastsmäck på utsidan.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Absolut M-paket, speciellt om bilen ska kunnas säljas en dag...
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
komfortstolarna! guldvärda!
mer värt än M-paket i mina ögon
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
M-paketet har inte 100% andrahandsvärde, alltså är det ren förlust att ta det av ekonomiska skäl.

Man ska köpa bilen som man själv vill ha den, inte som man tror andra vill det. Varenda pinal man plockar på ökar den totala förlusten. Möjligt att värdeminskningen blir någon % enhet lägre om man tar med populär utrustning men det är ändå en förlust i kronor.

-------
//Lövet
Äntligen läggs de djärvaste Banglelinjerna på hyllan till förmån för mer traditionell och proportionerlig bildesign.

Jag tycker ändå det är fantastiskt att E60 sålts i så många exemplar världen över. Opinionen var inte direkt överväldigande positiv i början av 2003.

Vem vet, det kanske står en M5 E60 på garageuppfarten så småningom :-)

BMW CS #1812

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Philip, det var vel mäst gamla BMW-entusiaster som gnällde. Pratade med många s.k. icke bil-entusiaster, som gillade designen.
Så jag är inte alls överaskad att dom sålde bra. Man kan säga att historien har gett Bangle rätt.
Sen journalister, dom gnäller ju på allt. Dom gnällde på att BMW tog ut svängarna med e65 och e60, sen gnällde dom på att BMW inte tog ut svängarna på e90 och f01. Det är en yrkesgrupp som får betalt för att klaga:-)
På E39 kan man ha 16" utan att det ser förargligt ut. Exempelvis "540-fälgarna" till prefacelift.

Min poäng är att E60 har dörrsidor utan någon "avrundning" vilket gör att den måste ha minst 17 gärna 18" för att harmonera till karossen.

16" ska man i möjlig mån försöka undvika :-)

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.