|
|
|
|---|---|
| Jag har en 330i Steptronic E46 (Cabriolet) från 2000. Gått 18000 mil. Den säger ett konstigt "klonkande" ljud ibland om man växler manuellt från 4:an till 3:an. "Tyvärr" inte hela tiden. Annars växlar den helt ok, inga felmeddelanden osv. Vad kan det bero på, ska det fixas, vad kostar det, etc.? Blir lite nervös, så jag hoppas ni kan hjälpa... | |
| Har du kollat oljan? | |
|
Nej, inte än. Kan man kolla det själv enkelt? Det är bara vid nerväxling, bara i manuellt läge och bara ibland. Kickdown osv. funkar helt ok. Kan det vara ett fäste eller något liknande? Eller trög olja, som ger för lågt tryck i lådan? |
|
|
Ett olje- och filterbyte på automaten brukar hjälpa: Länk Mvh |
|
| Man kan ju hoppas, att oljebyte hjälper - men vad orsaker det? | |
|
Lågt olja för lite olja:lågt olje tryck kankse.Jag är ingen expert men gissar bara Lycka till |
|
|
Hade likadant på min bmw 330d -07, när man bromsade ner försiktigt samtidigt som man växlade ner 3 till 2an och 2an till 1an. Så kom detta fram att den bara smällde i växeln. kom dock aldrig på vad det var, men testa om det kommer fram när du bromsar svakt och växlar ner. Lättare för en verkstad att felsöka om du vet exakt när det uppkommer. mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.