|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min senaste e39l så sitter det en stereo som är eftermoterad på en täckplatta. När jag tog bort den befintliga stereon så upptäcker jag att samtligq kablar är klippta och inga originalkontakter finns kvar. Någon har tvinnat och tejpat på några av kablarna till den befintliga ISO-stereon. resten ligger löst. Jag misstänker att det satt en BMW Radio RDS Becker från första början eftersom bilen är en e39 -97:a utan multiratt. Tycker inte om en ful kromad stereo i mittkonsolen med ful ram och vill få tillbaka originalutseendet. Var hittar jag ett kopplingschema med färgkodning för e39 så att jag kan montera på en originalkontakt igen och koppla in en BMW anpassad stereomodul? | |
| Det är alltså pin layouten jag är söker. | |
|
vet inte om denna är till någon hjälp, men kolla iaf. googlade lite och fann denna Länk |
|
|
Finns i WDS. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
bengalsimon: Tack men det jag behöver är färkodningen kabel/pin. Jag har luskat ut vilka som är högtalare samt att jag hittade ett schema på någon tysk sida men det är fortfarande ett par kablar som jag inte har koll på och de är enfärgade. ErikW: jag har hängt här länge men vad är WDS? |
|
|
Fann ut WDS :) Hur kan jag missat det? Kanske för att jag inte behövt laborera med detta i mina andra fullmatade e39:or. |
|
| Tyvärr hittade jag inte färgkoderna i WDS så frågan kvarstår. Någon? | |
|
All data finns i mektipset om lågnivå/scanner här på forumet. Även mektipset om elsystem generellt innehåller svar på frågorna. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.