AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.546

Digitalbox utan aktiv 5 v antenn?

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Hej
Jag har köpt mig en Sagem ITD72 och enligt Länk så har inte min box aktiv 5v utgång till antennen. Allt funkar med denna boxen utom att signalen är väldigt låg. Vad kan man göra för att få bra signal med orginal antenn kabel från bilen?

Om jag klipper av antenn kabeln i bilen och sätter ett T-stycke så kommer jag väl att mata sagem boxen med tv modulens spänning bakvägen? Tror ni jag kommer bränna sagem boxen då?

Mvh. Richard
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Jag hade samma problem då Jag installerade en digitalbox.
Jag tillverkade ett eget filter så att antennförstärkarna kunde matas och att signalen gick rätt väg.
Skicka power-post till mig med din e-mail så skickar Jag ett schema på min koppling.

/Stefan
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Jag tror jag har löst en del av problemet..:/ Enligt Länk så har min sagem box 5 v antenn utgång. Jag har nu aktiverat: "antenn matning: av/med". Så nu står den på "med".

Problemet kvarstår fortfarande att det är väldigt låg signal. Söker signal på olika plaster i malmö och på visa ställen så hittar boxen inte en enda kanal?
Vad göra?

Mvh. Richard
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Efter mycket testande på olika platser så bestämde jag mig för att köpa en lös inomhus antenn. Köpte en på kjell & company som matas med 5v från digital boxen. Antennen kostade 199 kr. Den sitter nu i hatthyllan bakom höger nackstöd och syns inte speciellt mycket. När man står stilla så är mottagningen mycket bra och jag är nöjd med att ha tv funktionen återställd! Skönt med text tv i bilen:)

Ps Jag gjorde min installation enligt mekttipset som är mycket bra. Saknade dock att man skulle köpa ny stift och sättta i den vita x18.... kontakten (kontakten var tom på dessa platser som man skulle koppla in sig på). Jag åkte till skroten och klipte av ett par kontakter som såg lika ut och plockade ut de stiften som jag använde i den vita kontakten på min bil. Det funkade fint.

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.