|
|
|
|---|---|
|
Goddagens alla finfina BMW-galningar. Jag är en stolt ägare av en 320i E36 från -92, och bilen har aldrig krånglat maskinellt överhuvudtaget, utom i morse såklart, då min kära BMW vägrade starta. När jag vred om nyckeln gick inte startmotorn igång, vilket jag tyckte var skitskumt. Det hördes absolut ingenting från motorn. Har försökt med det mesta nu, och jag känner att jag behöver hjälp! Allt annat i bilen fungerar, stereon, baslåda, lampor, belysning osv, så batteriet är inte dött. Min egen misstanke är att startspärren har gått igång och inte kopplas ur hur jag än försöker. Finns det något sätt att förbigå denna startspärr för att vara säker? Tack på förhand! | |
|
Goddagens WATT ;) Som Du säkert förstår så kommer det dröja med tips hur man går förbi med startspärrar/larm etc här på AP. Om dessa tips skulle ges så hängde snart varenda biltjuv här för att få tips på att stjäla en bil enklast möjligast. Om Din bil har detta problem så beror detta på något som hänt med bilen ock detta felet bör åtgärdas i så fall? Har Du testat startkablar från en annan bil (starthjälp) ? Att stereon ock övrig belysning funkar borgar inte för att strömnivån är hög i batteriet,utan startmotorn kräver enorma mängder för att fungera som den skall ! Batteriet är det vanligaste felet i dessa fall ock när det sker så plötsligt så är även detta ett tecken på batteri-fel. |
|
| om de sitter ett defa larm i den kan man nödstarta den. de gjorde jag med min! | |
|
jag hade samma fel på min 324td,d va ett enkelt fel på den.det var solenoiden på startmotorn som satt fast mer el mindre pga skit,rengjorde den å grejerna funkar klockrent sen dess.mvh stenvall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.