|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. såfort jag sätter mig i bilen och drar igång fläktarna så börjar det lukta bensin i kupen. efteråt jag kört har jag öppnat motorhuven och konstaterat att någonting är inte som det ska vara i motorutrymmet. är det någon som har erfarenhet av detta.? måste ju vara nått slags läckage någonstans. har sökt lite på forumet men har ej lyckats hita nått. MVH Jens Nilsson | |
| ingen som kan ha nån aning om vad det kan vara? | |
|
Om inte sunt förnuft och sticka näsan i motorrummet lokaliserar vilka slangar etc som kan vara kass så är det välan verkstad som gäller. Låter ju livsfarligt att köra omkring med, både ur egen hälsosynpunkt med bensinångor och ren brandfara. Hade själv bensinlukt förra vintern, utomhus när jag skrapade rutorna på morgonen, men aldrig i andra sammanhang. Bad verkstad titta på det utan att hitta något och har inte haft det själv heller. |
|
|
Bensinfilter och bensinslang kommer in mot spridarna från höger sida, ganska så svårtåtkomligt och kan va lite svårt att se, kör bilen på tongång och kolla om det läcker... |
|
|
okej tack för svaren..nej det går inte köra med bilen som det luktar. ska se om jag hittar något roligt där inne. tack ännu en gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.