|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder är på jakt efter en touring/kombi som är billig att äga för under 30 tusen? Gärna stor också. Nått förslag? gillar bmw men tror det får vänta till ekonomin är bättre. Vilka märken tror ni på? | |
| En Skoda. | |
|
Saab 9-5 kombi? |
|
|
Efter lite prut så byter den här förmodligen ägare för 23.000 kr Länk! |
|
|
Audi 100 A6 är ett bra samt billigt köp. För 30 000 så borde Du hitta ett objekt runt -98 -00 i bra skick. |
|
| Passat/golf variant? | |
| E39 touring borde gå att hitta i hyffsat skick för runt 30k som exempel har min pappa en 99 som gått 28000 mil den ser hel och ren ut både inne och utanpå, inga fel osv så dessa bilar är inte känsliga förmiltal + att utr, komfort och säkerhet är löjligt bra i prisklassen. | |
| ingen saab iaf haha.. kollade lite först på e39 men tror ni inte den blir för dyr att äga? | |
| Nja, så dyr är den än dock inte att äga - i varje fall inte för mig. Jag är i liknande ålder och trots att jag studerar har jag råd med en fullförsäkrad e39;a. Och, ja - den står givetvis på mig. Men visst, lite dyrare försäkringskostnader än saab etc är inget konstigt. Men... å andra sidan får du väldigt mkt mer bil för pengarna... | |
|
okej har suttit och kollat lite på 523 touring.. hur är dom? har ägt en -92 525 för nått år sen hur är dom i jämförelse? Vad drar era 523? nått att tänka på om man ska kolla på en sån för ca 30 tusen? Hur långt kan en sån gå innan man måste lägga ut allt man äger för att han den rullande? Ser att många gått över 30 tusen mil är det för mkt eller? |
|
|
e34 518 touring -95 eller -96. Leta upp rätt bil och slå till. /Anders C |
|
|
jo har funderat på en e34 518 oxå.. hur känns en sån då? hur mkt drar dom ungefär 0.8? går dom dåligt eller? |
|
|
En 518 är ingen racer givetvis, men den känns förvårnandsvärt stark, den går verkligen inte dåligt, fungerar bra upp till lagliga hastigheter + moms. Min 518 drar 0,7 laglig landsvägslångkörning. blandat ca 0,8 - 0,9. Leta upp rätt bil med nybytta bussningar, bromsar, dämpare mm och utan rost. /Anders C |
|
| okej låter ju bra.. Men har suttit å kollat lite på blocket men det finns verkligen inte många ute :( och jag vill ju gärna ha touring å då finns det ännu mindre :( | |
|
Helt klart går E34 518 billigt sen som ni andra skriver så är det ingen racer men det står det inte att du vill ha heller. Kanske skall du titta på en E39 istället de börjar bli riktigt billiga Ha de T |
|
| jo jag är ju sugen på en 523 oxå men dom drar väll närmare litern men blir väll betydligt roligare och köra också. | |
|
Jag tror på att leta upp rätt e34 istället för att leta bland bottenskrapet bland e39orna. /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.